کاهش ۷.۸ درصدی تولید فولاد چین در ماه مارس

تولیدکنندگان چینی در ماه مارس، نسبت به مارس سال گذشته، ۷.۸ درصد فولاد کمتری تولید کردند.

به گزارش فولادبان و به نقل از رویترز(Reuters)، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، تولید کنندگان فولاد چینی تولید فولاد را نسبت به همان دوره در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۹ درصد کاهش دادند و به ۲۵۶.۵۵ میلیون تن رساندند و در ماه مارس، تولید فولاد در کشور نیز نسبت به مارس سال گذشته ۷.۸ درصد افت پیدا کرد و به ۸۸.۲۷ میلیون تن رسید. درحالی تولید کنندگان فولاد چینی، تولید را به دلیل کاهش تقاضا نسبت به انتظارات و افزایش موجودی کاهش دادند که پیش از این تحلیلگران انتظار داشتند که کاهشی بیش از ۱۰ درصد را مشاهده کنند.
میانگین تولید روزانه فولاد در ماه گذشته حدود ۲.۸۵ میلیون تن بود درحالیکه ۲.۸ میلیون تن در ژانویه-فوریه و ۳.۰۹ میلیون تن در مارس ۲۰۲۳ بصورت روزانه تولید شد. به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود تولید فولاد در آوریل افزایش یابد چراکه نشانه‌هایی از بهبود تقاضا برای محصولات فولادی وجود دارد. به همین دلیل، برخی کارخانه‌ها پس از تعمیرات گسترده، تولید را از سر گرفته‌اند. اعلام دولت چین نیز برای اقدام به تنظیم و کنترل بازار در سال ۲۰۲۴ امیدواری به بهبود در این صنعت را ایجاد کرده است.
باوجود افت تولید اما صادرات فولاد چین در ژانویه-مارس ۲۰۲۴، نسبت به همان دوره در سال ۲۰۲۳به میزان  ۳۰.۷ درصد افزایش یافت و به مقدار ۲۵.۸ میلیون تن رسید. این میزان صادرات، بالاترین سطح صادرات چین از سال ۲۰۱۶ است. واردات فولاد نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴  با حجم ۱.۷۵ میلیون تن نسبت به سال گذشته ۸.۶ درصد کاهش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *