جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار اکتشافات معدنی 16 اسفند 1402 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بحران نیروی انسانی معدنی به دلیل بازنشستگی و مهاجرت اساتید

استاد تمام دانشگاه و کارشناس حوزه معدن گفت : در بخش معدن و زمین شناسی به شدت دچار کمبود نیروی انسانی هستیم و به دلیل مساحت زیاد کشور، کار معدنی افزایش یافته و خلا در این موضوع بسیار نمایان شده است.

بحران نیروی انسانی معدنی به دلیل بازنشستگی و مهاجرت اساتید اخبار اکتشافات معدنی

پیمان افضل استاد تمام دانشگاه و کارشناس حوزه معدن، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری فولادبان، در رابطه با کمبود نیروی انسانی بخش معدن گفت : موضوعی که وجود دارد از نظر نیروی انسانی در این بخش به مشکل شدیم به طور کلی در مهندسی معدن وزمین شناسی به طور عام ودر بخش اکتشاف بسیار بیشتر با این مشکل رو به رو هستیم. چون اکتشاف و زمین شناسی آغاز زنجیره فولاد هستند و سود بالایی به مانند استخراج برای سرمایه گذاران ندارد به همین جهت دانشجویان کمتری به این بخش مهم جذب می شوند.

وی افزود: درحال حاضر تعداد دانشجویی که وارد این حوزه می شوند بعد از طی تحصیلات بنا به شرایط مختلف مهاجرت می کنند و به شدت دچار کمبود نیروی انسانی در این بخش هستیم چون به دلیل مساحت زیاد کشور کار معدنی افزایش یافته است و خلا در این موضوع بسیار نمایان شده است.

او در ادامه گفت: باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که بخش عمده ای از بزرگان و اساتید زمین شناسی و معدن در آستانه بازنشستگی قرار دارند یا بازنشسته شده اند ولی توان بدنی لازم را ندارند و عده ی دیگری از این عزیزان به رحمت خدا رفته اند و بخشی نیز از کشور مهاجرت کرده اند و همه این دلایل باعث شده است که نیروهایی که وارد این بخش وارد می شوند نمی توانند آموزش لازم را ببینند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors