افت جزیی قیمت های میلگرد برخی کارخانه ها در عربستان سعودی

برای رفع تعهدات بانکی برخی تولیدکنندگان و روز تاسیس پادشاهی سعودی و در پیش رو بودن ماه رمضان تقاضا برای میلگرد کمرنگ است و انتظار می رود روند نزولی تقاضا همچنان ادامه دار باشد.

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت (Metal Expert)، درحالی بازار میلگرد عربستان سعودی نوسانات شدیدی را تجربه نکرده است که منفی شدن جو بازار باعث شد تا برخی از کارخانه‌ها قیمت‌ میلگرد را اندکی کاهش دهند. با این حال، تولیدکنندگان اصلی، قیمت میلگرد خود را تغییری نداده اند. فولاد راجی با قیمت ۲ هزار و ۲۸۰ ریال در هر تن (۶۰۸ دلار در هر تن) فروخته می‌شود، در حالی که میلگرد الاتفاق به قیمت ۲ هزار و ۳۰۰ ریال در هر تن (۶۱۳ دلار در هر تن) به فروش می رسد.
در همین حال، تولیدکنندگان کوچک و متوسط قیمت‌های خود را به طور قابل توجهی کاهش دادند. این موضوع بیشتر از آن که این مربوط به تقاضای بازار باشد با هدف رفع مشکلات تولیدکنندگان صورت گرفته است. یک سری از این تولیدکنندگان برای رفع تعهدات بانکی نیاز به به پول دارند. باتوجه به ۲۲ فوریه، روز تاسیس پادشاهی سعودی ، تقاضا کمرنگ است و باتوجه به پیش رو بودن ماه رمضان، انتظار می رود روند نزولی تقاضا همچنان ادامه دار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *