جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 اسفند 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛ 

تفکیک معدن و فولاد با خصوصی‌سازی؛ مقدمه آغاز مشکلات/ اختلاف قیمتی و تضاد منافع بین معدنی‌ها و فولادی‌ها 

عضو هيات‌مديره انجمن توليدكنندگان فولاد ايران گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که برای قیمت محصولات فولادی، تفاهم کامل صورت نمی‌گیرد و حتی برخی اوقات تضاد منافع بین فعالان این صنعت به وجود می‌آید. 

تفکیک معدن و فولاد با خصوصی‌سازی؛ مقدمه آغاز مشکلات/ اختلاف قیمتی و تضاد منافع بین معدنی‌ها و فولادی‌ها  اخبار

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان در خصوص خرید برخی محصولات فولادی از بورس کالا و فروش آنها در بازار آزاد اظهار کرد: همیشه کارخانجاتی هستند که با وجود اینکه تولید چندانی ندارند؛ اما با استفاده از سهمیه خود، از بورس کالا محصولاتی را تهیه کرده و در بازار آزاد آنها را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. در واقع این کارخانجات از سهمیه خود استفاده نکرده و تمام آن را تولید نمی‌کنند.

وی با اشاره به رقابت بین معدنی‎‌ها و فولادی‌ها برای تکمیل زنجیره فولاد گفت: زمانی که صنعت مس خصوصی شد، معادن و واحد فرآوری کارخانجات پایین دستی مس را ترکیب و به عنوان یک مجموعه آن را ادغام کردند؛ اما اتفاقی که در صنعت فولاد افتاد، معدن و کارخانجات فولادی را هر کدام به صورت جداگانه خصوصی کردند که می‌توان گفت ریشه تمام مشکلات از اینجا آغاز شد.

عضو هيات‌مديره انجمن توليدكنندگان فولاد ايران معتقد است، وضعیت به گونه‌ای شده که برای قیمت محصولات فولادی، تفاهم کامل صورت نمی‌گیرد و حتی برخی اوقات تضاد منافع بین فعالان این صنعت به وجود می‌آید.

احرامیان ادامه داد: بر همین اساس، تضادی که بین منافع معدنی‌ها و فولادی‌ها به وجود آمد، باعث شد معدن کاران برای حرکت به سمت زنجیره فولاد انگیزه پیدا کنند و وارد پایین دست شوند. بنابراین بحث اختلاف قیمتی منجر به این شد که بخش معدن به فکر سرمایه‌گذاری جداگانه بیفتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، می‌توان گفت اگر از ابتدا بخش معدن و فولاد را در یک مجموعه ادغام می‌کردند و سپس خصوصی می‌شدند، شاید هیچ وقت چنین مشکلاتی در صنعت فولاد کشور به وجود نمی‌آمد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors