در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

لزوم اتخاذ سیاست‌های نفتی برای صنعت فولاد

یک فعال فولادی گفت: باید مانند سیاستی که برای نفت در پیش گرفتیم، تنها محصولات را صادر کرده و مواد اولیه صنعت فولاد را در داخل کشور استفاده کنیم.

امین امینی در گفتگو با فولادبان در خصوص صدور مجوزهای بیش از حد فولادسازی در کشور بیان کرد: امروزه صدور مجوز بهره‌برداری در بخش فولاد، بسیار بیشتر از کشش و نیاز کشور خصوصاً در بخش مقاطع طویل است. این در حالیست که صنعت فولاد کشور حدود ۴۰ درصد کمتر از ظرفیت فعلی در بخش محصولات طویل فولادی کار می‌کند. در واقع می‌توان گفت دولت به دنبال این است که پروانه‌های بهره برداری را در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت افزایش دهد و به گونه‌ای به دنبال ایجاد شغل است که آماری برای دولت شود.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند با توجه به مشکلاتی که در زمینه زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه گاز و برق داریم، برآورد می‌شود بسیاری از آنها در مرحله‌ای از تشکیل، متوقف شوند.

فعال بازار فولاد تصریح کرد: در واقع به دلیل شرایط فعلی اقتصادی، بسیاری از فولادسازان به دنبال این هستند که از روش‌های جایگزین برق و گاز خود را تامین کنند. بنابراین می‌توان گفت مسیری که دولت در پیش گرفته، نمادین است و راه به جایی نخواهد برد.

امینی با اشاره به افزایش صادرات مواد اولیه فولادی اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در این صنعت وجود دارد، می‌توان گفت صادرات مواد اولیه به نفع کشور نخواهد بود و در شرایط فعلی، صنایع کشور مانند فولاد، باید مولد باشند. در واقع باید مانند سیاستی که برای نفت در پیش گرفتیم، تنها محصولات را صادر کرده و مواد اولیه صنعت فولاد را در داخل کشور استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *