در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ رشد شاخص‌های بورس تهران تا دو هفته آینده 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته آتی یا نهایتاً دو هفته آینده روند جدیدی را در بازار شاهد خواهیم بود که به نظر می‌رسد لیدر مثبت‌ها گروه خودرو باشد؛ چرا که اخیراً اخبار مثبتی در این صنعت شنیده می‌شود. 

محمدباقر خادمی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: بورس تهران در دو هفته اخیر یک روند اصلاحی را به ویژه در سهم‌های بزرگ و لیدر تجربه کرد که بیشتر از جنس اصلاح صعودی_زمانی بود. در واقع اکثر سهم‌ها رشد ۲۰ تا ۴۰ درصدی را تجربه کردند و می‌توان گفت روند طبیعی خود را طی کردند. در این راستا، به نظر می‌رسد این روند اصلاحی زمانی حدود یک تا دو هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، در هفته جاری ارزش معاملات بازار سرمایه روند کاهشی را به ثبت رساند که قابل پیش بینی بود. به همین دلیل پیش بینی می‌شود این روند تأثیر خوبی در شاخص‌ها داشته باشد؛ چرا که در قیمت فعلی سهم‎ها فروشنده زیادی وجود ندارد.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، از لحاظ ارزش معاملات، احتمالاً این اصلاح زمانی ادامه داشته باشد که در حال حاضر، در محدوده 4 هزار میلیارد تومان در نوسان است؛ اما در روند هفته آتی به پله 5 تا 7 هزار میلیارد تومانی خواهد رسید.

خادمی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، به نظر می‌رسد بورس تهران برای هفته آینده پتانسیل روند مثبتی دارد که البته قطعی نیست. بنابراین در هفته آتی یا نهایتاً دو هفته آینده روند جدیدی را در بازار شاهد خواهیم بود که به نظر می‌رسد لیدر مثبت‌ها گروه خودرو باشد؛ چرا که اخیراً اخبار مثبتی در این صنعت شنیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *