در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛ 

خروج بدون منطق آهن اسفنجی از دایره قانون 

یک فعال فولادی گفت: طبق قوانین و مقررات کشور، فولادسازان تمام زنجیره باید ابتدا محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند و در صورتی که به فروش نرفت، آن را صادر کنند که متاسفانه این قانون در خصوص آهن اسفنجی صدق نمی‌کند. 

مصطفی علینقیان در گفتگو با فولادبان در خصوص رشد صادرات محصولات فولادی کشور به ویژه در مواد اولیه و آهن اسفنجی بیان کرد: متاسفانه رشد بیش از حد صادرات آهن اسفنجی در نهایت باعث می‌شود تمام کارخانجات فولادی کشور تعطیل شود و کارخانجات زیر دست مانند تولیدکنندگان شمش، میلگرد، کلاف و امثال آن کاهش یابد که حتی به تدریج باعث بین رفتن بازارهای صادراتی آنها خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، با تداوم این روند به تدریج به قیمت آهن اسفنجی افزوده می‌شود و بنابراین سایر فولادسازان در زنجیره مانند تولیدکنندگان شمش، قدرت رقابت خود را از دست خواهند داد.

فعال صنعت فولاد اظهار کرد: در واقع مثل روز روشن است که با افزایش صادرات آهن اسفنجی، به مرور نمی‌توان شمش و میلگرد تولید کرد و به صورت تصاعدی قیمت هر کدام از این محصولات افزایش خواهد یافت.

علینقیان دلیل رشد روز افزون صادرات آهن اسفنجی در کشور و کاهش نظارت‌ها در آن را مافیاهای پشت پرده عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع طبق قوانین و مقررات کشور، فولادسازان تمام زنجیره باید ابتدا محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند و در صورتی که به فروش نرفت، آن را صادر کنند که متاسفانه این قانون در خصوص آهن اسفنجی صدق نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *