در گفتگو با فولادبان اظهار شد؛

تضمینی برای بهبود وضعیت فولاد نیست/ تصمیمات خلق الساعه جایی برای التیام زخم فولادی‌ها نگذاشته است

کارشناس صنعت فولاد گفت: تصمیم‌هایی که در صنعت فولاد گرفته می‌شود، باید جامع باشد؛ به گونه‌ای که این تصمیم در بخشی از زنجیره فولاد موجب ضرر و در بخش دیگری موجب سود نشود.

رضا صالحی در گفتگو با فولادبان با اشاره به رکود موجود در کشور تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود، می‌توان گفت توجهی به نظرات متخصصان و کارشناسان ایرانی در خصوص رکود نمی‌شود و در حوزه اجرا نیز مدیریت لازم را ندارد. در این راستا، شروع فصل سرما موضوعی است که می‌تواند به رکود مصرفی در بخش مقاطع طویل فولادی کشور در هفته‌‌‌های آینده اضافه کند.

وی در ادامه اضافه کرد: عموماً فصل‌های بهار و تابستان زمان رونق بازار مقاطع طویل فولادی است؛ هر چند افت محسوس ساخت ‌‌‌و ساز در بخش مسکن در بیش از یک سال گذشته باعث شد تا این بازار در این فصول رنگ رونق را به خود نبیند.

همچنین به گفته کارشناس صنعت فولاد، برخی اخبار غیر رسمی درباره ابلاغیه‌های دولت در حوزه گاز فولادی‌ها منتشر شده؛ اما هنوز به صورت رسمی مصوبه‌ای به تولیدکنندگان ابلاغ نشده است.

صالحی افزود: ناگفته نماند تصمیمات خلق الساعه، بدون تضمین و غیر موثر یا برخی اوقات حتی با تسهیلات کم و بدون پشتوانه صورت می‌گیرد که تضمین لازم را برای بهبود مشکلات این حوزه ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل، اتخاذ تصمیمات کلان در این حوزه ضروری بوده و به تصمیمات یکپارچه‌ای که تضمین لازم را داشته باشد، نیاز داریم. از سوی دیگر، تصمیم‌هایی که در صنعت فولاد گرفته می‌شود، باید جامع باشد؛ به گونه‌ای که این تصمیم در بخشی از زنجیره فولاد موجب ضرر و در بخش دیگری موجب سود نشود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *