جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

پوشش اینترنت فیبر نوری از ۴.۷ میلیون خانوار گذشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال، ۸ میلیون خانوار تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار می‌گیرند.

پوشش اینترنت فیبر نوری از ۴.۷ میلیون خانوار گذشت اخبار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره میزان پیشرفت طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها به‌عنوان مهم‌ترین طرح وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم گفت: این طرح در ۱۰۰ شهر آغاز شده است و تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار و کسب و کار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و تا آخر ماه جاری، میزان پوشش فیبرنوری دستکم به ۵ میلیون می‌رسد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال نیز ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

عیسی زارع پور افزود: سرعت‌هایی که با این فناوری می‌توانیم تقدیم مردم کنیم سرعت‌هایی چند صد مگابیت بر ثانیه‌ای است و در سفر هفته گذشته ریاست محترم جمهوری به استان البرز، این طرح در شهرستان چهارباغ افتتاح شد و در منزل و محل کار هم‌وطنان حاضر شدیم و سرویس‌هایی با سرعت بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه را تقدیم کردیم و در تلاش هستیم که چنین امکانی را برای سایر هم‌وطنان عزیز فراهم کنیم.

وی با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز جدیدترین کپسول زیستی ایران با پرتابگر بومی جدید گفت: هفته گذشته کپسول زیستی کشورمان آزمایش و تست‌های زیر مداری آن با یک پرتاب گر جدید انجام شد تا زیست در فضا پس از ۱۱ سال احیا شود و این مسیر در این دولت پرشتاب دنبال می‌شود.

وی همچنین درباره اقدامات انجام‌ شده  در وزارت ارتباطات برای صدور مجوز کسب‌وکار‌ها از طریق درگاه ملی مجوز‌ها افزود: یک تکلیف دیگری هم وجود دارد که کل دستگاه‌ها تمام خدمات خود را باید از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند.

وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد خدمات دولت از این طریق ارائه می‌شود و امیدواریم تا پایان سال شاهد صد درصدی شدن ارائه خدمات از طریق این پنجره باشیم و مجوز کسب‌وکار‌ها هم یک بخش از آن است و وزارت ارتباطات الان ۹۰ درصد خدمات خود را از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند ارائه می‌کند.

زارع پور با اعلام اینکه از ابتدای دولت سیزدهم حدود ۵۶۰۰ روستا به شبکه متصل شده اند و دسترسی به اینترنت پرسرعت پیدا کرده اند که تقریبا معادل چهار سال پیش از آن است، گفت: تا پایان سال نیز همه روستا‌های بالای بیست خانوار را نیز به شبکه متصل می‌کنیم که اتفاق بسیار بزرگی است و  می‌تواند باعث آبادانی روستا‌ها و انگیزه برای مهاجرت معکوس شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors