جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 19 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

ضرورت واردات ماشین آلات معدنی

مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت گفت: واردات ماشین آلات معدنی بسیار ضروری است و در کنار تولید داخل باید متناسب با شرایط محیطی معدن انتخاب شود.

ضرورت واردات ماشین آلات معدنی اخبار

دکتر جمشیدوند مدیرکل ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت در گفت وگو با خبرگزاری فولادبان در رابطه واردات ماشین آلات معدنی گفت:حوزه معدن نیاز به ماشین آلات دارد و شکی برآن نیست و برای تامین ماشین آلات آن نباید منتظر تولید داخل باشیم چون حوزه معدن یک صنعت پرحجم با گردش مالی بسیار بالایی است و صنایع پایین دست را متاثر می کند و نیاز کشور به این منابع غنی بسیار ضروری است و برای موفقیت در این حوزه ماشین آلات نقش بسزایی دارد.

مدیرکل ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی افزود: در سال گذشته تصمیمی گرفته شد که هم از ظرفیت تولید داخل  و هم از ظرفیت واردات استفاده کنیم، البته ظرفیت تولید داخلی محدود است و با توجه به نیازهایی که اعلام می شود توان تولید نداریم. البته می توانیم در کنار استفاده از ظرفیت داخلی که هر چقدر که می توان پوشش داده شود و باقیمانده ماشین آلات را وارد کنیم به عنوان مثال اگر 1000 عدد بیل مکانیکی تولید می شود به ازای همین عدد یعنی 1000 عدد بیل مکانیکی خارجی وارد شود تا در کنار رشد تولید، نیاز کشور نیز تامین شود.

وی ادامه داد: در حوزه تامین ماشن آلات معدنی واردات یک نکته بسیار مهم و کلیدی است و خرید ماشین آلات خارجی یک الزاماتی دارد که اگر به آن توجه نشود دچار چالش خواهیم شد ودر کنار این مبحث ، فرآیند واردات نیز نکته حائز اهمیتی می باشد و بعضا مجموعه هایی که درخواست واردات ماشین آلات را دارند ولی مهندسی در انتخاب آن با توجه به شرایط معدن و محیطی صورت نمی گیرد و باید به این نکته توجه شود چون منابع ارزی ما محدود است و در کنار تقویت تولید داخلی بحث واردات نیز به نحو درستی صورت بگیرد. بعضا ماشین آلاتی با صرف هزینه های بالایی وارد شده است بعد از مدتی متوجه شدند که این نوع ماشین کارایی لازم را در معدن ندارد و کل مجموعه را دچار آسیب می کند

جمشیدوند در پایان گفت: مبحث دیگری که در حوزه واردات ماشین آلات معدنی مطرح می باشد بحث تامین قطعات یدکی و پشتیبانی و تعمیرات می باشد و نباید پس از واردات گرفتار تامین قطعات و تعمیرات آن باشیم . واردات در حوزه معدن قطعا ضروری است ولی نحوه انجام آن بسیار مهم است و باید متناسب با معادن کشور وارد شود

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors