تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 15 آذر؛قراضه آمریکایی در بازار ترکیه طلا شد/ نوسان قیمت در سنگ آهن ادامه دارد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از افزایش قیمت‌ در بازار نبشی و ناودانی حکایت دارد.

دلار امروز در بازار غیر رسمی با قیمت 50 هزار و 240 تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ثبات نسبی داشت.
در بازار داخلی برخی مقاطع فولادی که در روزهای گذشته افزایش قیمت را تجربه کرده بودند امروز به ثبات رسیدند. میلگرد در بازار داخلی ثابت ماند اما ناودانی و نبشی افزایش اندکی داشتند. تیرآهن نیز رشد را تجربه کرد و پروفیل در جای خود ثابت ماند.
در بازار جهانی شمش دریای سیاه در بازار جهانی با کاهش اندک به 500 دلار در هر تن رسید. شمش داخلی چین همچنان روند صعود قیمت را طی می‌کند. شمش آسیای جنوب شرقی بدون تغییر با همان نرخ 529 دلار که روز گذشته هم معامله می‌شد به کار خود ادامه داد. میلگرد صادراتی ترکیه به 598 دلار رسید و به نظر می‌رسد فردا کمی افت کند. قیمت قراضه سنگین وارداتی در ترکیه با 5 دلار رشد روزانه به 413 دلار هر تن سی اف آر رسیده است. معاملاتی برای قراضه امریکا در سطوح بالا نهایی شد و به نظر می رسد خرید در قیمت های بالا تکرار شود. قابل ذکر است قیمت قراضه وارداتی در ترکیه یک هفته اخیر 23 دلار رشد داشته و قیمت قراضه در بازار داخلی ترکیه را نیز صعودی کرده است. داده های موسسه آمار ترکیه (TUIK) نشان می دهد شرکت‌ های فولادی مستقر در ترکیه واردات قراضه فولادی را در اکتبر ۲۰۲۳ به ۱.۴۹ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات قراضه فولادی به ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. باید توجه داشت که میزن واردات قراضه فولادی به ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ در مقایسه با ماه سپتامبر با افزایش ۴۰.۷ درصدی همراه بوده است. هزینه واردات مواد خام توسط فولادسازان مستقر در ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ به ۵۶۸.۲ میلیون دلار رسید. این در حالی است که هزینه واردات مواد خام توسط فولادسازان مستقر در ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ با افزایش ۴۳.۱ درصدی نسبت به ماه قبل و افزایش ۰.۹ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.
ورق گرم و سرد CIS هم با قیمت 590 و 720 دلار در هر تن معامله شدند. سنگ آهن 65 و 62 چین هم با افزایش قیمت همراه بودند و با قیمتهای 143.7 و 131.4 دلار در هر تن معامله شدند. پس از افزایش قیمت های اخیر حال قیمت سنگ آهن وارداتی در چین علی رغم نقدینگی خوب بازار و تقاضای مطلوب ناشی از افزایش خرید ها برای تکمیل موجودی انبارها کاهش یافته است. آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 2.2 دلار افت داشته 131.05 دلار هر تن سی اف آر چین ثبت شده است. در حالی که قیمت به اوج 17 ماه اخیر رسیده بود چنین تصحیح قیمتی منطقی و طبیعی است و حال فرصت خوبی برای خریداران است تا در قیمت پایین تر خرید کنند. در حال حاضر تقاضای فولاد در بازار داخلی و صادراتی چین مطلوب است و نرخ بهره وری کارخانه ها بالاست و در کل بازار جو مثبتی دارد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

در همین حال، در بازار میلگرد قیمت ها ثابت ماند.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات 300 تومان رشد داشت.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی 92 تا 183 تومان رشد داشت و قیمت محصولات در بخش شاخه ای ثابت گزارش شد..

همچنین در بازار پروفیل قیمت محصولات با سکون همراه بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *