Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ لزوم ایجاد انگیزه در بازار برای ورود نقدینگی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که تفاوت عجیبی بین نرخ بدون ریسک و شرایط ریسک‌دار وجود داشته باشد، طبیعتاً باید برای ورود نقدینگی به بازار سرمایه انگیزه ایجاد شود که البته به نظر می‌رسد هنوز چنین انگیزه‌ای وجود ندارد.

مهدی افشار اعلم در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، می‌توان گفت صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله، نرخ‌های ریسک 26 تا 28 درصدی می‌دهند و این درحالیست که باید فضایی برای ریسک وجود داشته باشد تا فعالان تمایل به ورود در بازار داشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: در این راستا، زمانی که تفاوت عجیبی بین نرخ بدون ریسک و شرایط ریسک‌دار وجود داشته باشد، طبیعتاً باید برای ورود نقدینگی به بازار سرمایه انگیزه ایجاد شود که البته به نظر می‌رسد هنوز چنین انگیزه‌ای وجود ندارد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وضعیت پیش رو در بورس تهران شرایط خوبی ارزیابی نمی‌شود، گفت: از طرفی، در آخرین روز کاری هفته جاری لایحه بودجه 1403 منتشرشد که البته تحلیل‌های کارشناسان از بودجه چند روز طول خواهد کشید؛ اما در هر صورت به نظر می‌رسد در حال حاضر با فضای مطلوب بازار سرمایه فاصله زیادی داریم.

افشار اعلم در پایان با اشاره به وضعیت ارزش معاملات خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت معاملات، در صورتی که ارزش معاملات بورس تهران قصد داشته باشد به فضای ایده آل سال 98 برسد، باید در یک هفته الی 10 روز بیش از 5 هزار میلیارد تومان معاملات خرد را به ثبت برسانیم که در حال حاضر، چنین شرایطی در بازار سرمایه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *