در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ تداوم معاملات آهن‌‌آلات در مدار رکودی

به گفته یک فعال بازار فولاد، به نظر می‌رسد کمبود نقدینگی، رکود تورمی و فرا رسیدن فصل سرما از جمله عواملی باشد که بازار آهن را در رکود فرو برده است.

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: روز سه شنبه 16 آبان ماه در تالار بورس کالا مقدار 145 هزار و 240 تن شمش فولادی با قیمت هر کیلوگرم 20 هزار و 375 تومان با احتساب ارزش افزوده معامله شد. همچنین میلگرد آجدار در بازار داخلی با احتساب ارزش افزوده هر کیلوگرم حدود 22 هزار و 500 تومان نرخ گذاری شده است. در واقع می‌توان گفت با توجه به وضعیت موجود بازار آهن کاملا آرام و در رکود بی‌سابقه‌ایی به معاملات روزانه ادامه می‌دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: در این راستا، به نظر می‌رسد کمبود نقدینگی، رکود تورمی و فرا رسیدن فصل سرما از جمله عواملی باشد که بازار آهن را در رکود فرو برده است.

فعال بازار فولاد با اشاره به قیمت انواع آهن آلات گفت: از طرفی، هر شاخه تیرآهن نمره ۱۴ شرکت ذوب آهن اصفهان 4 میلیون و 60 هزار تومان، تیرآهن نمره ۱۶ هر شاخه 4 میلیون و 660 هزار تومان و تیرآهن نمره ۱۸ هر شاخه 5 میلیون و 660 هزار تومان در بازارهای آهن تهران معامله می‌شود. همچنین میلگرد آجدار شرکت فولاد خراسان نمرات ۱۴ تا ۲۸ نیز هر کیلوگرم 23 هزار و 600 تومان به فروش می‌رسد.

چیت ساز در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، نبشی نمره ۱۰ ضخامت ۱۰ هر کیلو 24 هزار و 300 تومان، ناودانی ۱۲ و ۱۶ هر کیلو 25 هزار تومان و ورق گرم ۸ میل ST37 هر کیلوگرم 33 هزار و 500 تومان در بازارهای آهن معامله می‌شود. ناگفته نماند روز شنبه ۲۰ آبان ماه در تالار صنعتی بورس کالا، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر 15 هزار تن آهن اسفنجی به قیمت پایه 112 هزار و 384 ریال نقدی، تحویل فوری عرضه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *