در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

سود نامتعارف در بخش خصوصی ها/ حاشیه سود آهن اسفنجی به چهار تا چهار هزار پانصد رسیده است

کارشناس صنعت فولاد، مطرح کرد: باتوجه به روند قیمت گذاری و عرضه محصول آهن اسفنجی در بورس کالا، اغلب کارخانه های شمش القایی با مشکل و اختلال روبرو هستند چراکه میزان استفاده آنها از این محصول به خوبی تامین نمی شود.

علیرضا عکاف زاده در گفتگو با خبرنگار فولادبان با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا منطقی نیست، اظهار کرد: عدم مدیریت مهندسی دولت در بورس کالا باعث افزایش قیمت آهن اسفنجی شده است. لذا برای اصلاح قیمت ها لازم است این روش قیمت گذاری اصلاح شود و به عبارتی مشروح قیمت ها از پایه (سنگ آهن) بنیان گذاری شود.

وی با بیان اینکه قیمت آهن اسفنجی در بازار کنترل نمی شود و روند مهندسی قیمت این محصول به حال خود رها شده است، مطرح کرد: قیمت شمش و میلگرد در بورس کالا همواره کنترل و مدیریت شده است اما به دلیل اینکه اغلب تولیدکننده های محصول آهن اسفنجی دولتی هستند، نظارتی در قیمت آن انجام نمی شود.

به گفته این کارشناس، باتوجه به قیمت آهن اسفنجی در حال حاضر حاشیه سود این محصول کیلیویی چهار تا چهارهزار و پانصد تومان است و در آینده با توجه به کمبود آهن اسفنجی و قطعی گاز بیشتر نیز خواهد شد.

عکاف زاده در پایان تصریح کرد: با کمبود آهن اسفنجی، کارخانه های تولید شمش مجبور خواهند شد برای تامین مصرف خود از براده آهن استفاده کنند. همچنین قیمت نهایی محصولشان نیز چندین برابر افزایش خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *