جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اختلال در بازار چدن ترکیه با جنگ اوکراین

تولیدکنندگان داخلی ترکیه قرار است چدن تولید کنند، زیرا این بخش قبلاً تا حد زیادی به روسیه و اوکراین وابسته بود.

به گزارش فولادبان،ترکیه 70 درصد چدن خود را از کشورهای درگیر وارد می‌کرد، با این حال، زنجیره تأمین به دلیل جنگی که پس از تهاجم روسیه به همسایه‌اش آغاز شد، مختل شده است.جدا از بحران عرضه، آزوفستال، بزرگ‌ترین کارخانه آهن و فولاد اروپا در اوکراین نیز در جریان بمباران روسیه به شدت آسیب دید و باعث افزایش قیمت‌ها شد.

روزنامه اقتصاد ترکیه روز دوشنبه گزارش داد وزارت صنعت و فناوری ترکیه از قبل برای بسیج سازندگان داخلی اقدام کرده است. در این گزارش آمده است که این وزارتخانه با ایزدمیر و کاردمیر، دو تولیدکننده بزرگ این بخش، دیدار و درخواست کرد که تولید چدن داخلی افزایش یابد.

اومور دنیزچی، رئیس انجمن تولیدکنندگان ریخته‌گری ترکیه (TÜDÖKSAD) اظهار داشت: «وقفه احتمالی در عرضه چدن ممکن است باعث توقف تاسیسات ریخته‌گری فلز و ایجاد بحران بزرگ‌تری شود.

دنیزچی گفت: با وزارت مربوطه تماس گرفته و تقاضای افزایش تولید چدن داخلی را داشته‌اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع TÜDÖKSAD، وزارت صنعت و فناوری در تلاش برای افزایش نرخ ذخایر چدن در داخل کشور با کاردمیر و ایزدمیر دیدار کرد.

به گفته مسئولان صنعت، در صورت بهره‌برداری از کوره‌هایی که در حال حاضر توسط کاردمیر و ایزدمیر استفاده نمی‌شود، تولید چدن ظرف دو تا چهار هفته آغاز می‌شود.

تولید ماهانه 60 تا 100 هزار تن چدن کاردمیر و ایزدمیر وابستگی این صنعت به واردات را از بین می‌برد. در همین حال، قیمت‌ها در این بخش افزایش‌یافته است و قیمت چدن تنها در دو هفته 30 درصد افزایش‌یافته است.

قیمت ریخته‌گری فولاد به 900 دلار در هر تن و قیمت چدن داکتیل از حدود 900 دلار به 1150 دلار در هر تن افزایش یافت. صنعت ریخته‌گری فلز ترکیه پس از شروع جنگ بین اوکراین و روسیه که از بزرگترین تولیدکنندگان آهن، فولاد و آلومینیوم در جهان هستند، شروع به جستجوی تأمین‌کنندگان جایگزین کرد. اگرچه جایگزین‌هایی مانند برزیل، آفریقای جنوبی و هند در سمت عرضه وجود دارد، اما این صنعت به دلیل هزینه‌های لجستیکی بالا و دشواری فرآیندهای جدید قرارداد عرضه، می‌خواهد به جای روی آوردن به کشورهای جایگزین، تولید داخلی را افزایش دهد.

به گفته دنیزچی، تا حدود 20 سال پیش، نیاز چدن ترکیه به میزان قابل توجهی از طریق تولید توسط کاردمیر و ایزدمیر تأمین می‌شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors