تولید بریکت سرد آهن اسفنجی، راهکار فولاد خوزستان در قطعی احتمالی گاز

مدیرعامل شرکت فولادخوزستان گفت: ذخیره سازی گاز و تولید بریکت سرد آهن اسفنجی از جمله راهکارهای شرکت فولادخوزستان برای قطعی احتمالی گاز می باشد .

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فولادبان در رابطه با قطعی احتمالی گاز در زمستان امسال گفت: این حامل انرژی در صنعت فولاد نه خوراک است و نه سوخت ، بلکه یک تکنولوژی تولید است، چون گاز تبدیل به عامل احیایی می شود و از آن برای تولید آهن اسفنجی مورد استفاده قرار می گیرد  از همین رو برای صنایع فولادی اهمیت بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: چالش گاز چند سالی است که گریبان گیر صنعت ما شده است که البته این نکته را باید گفت که مقدار مصرف گاز در صنعت فولاد زیر 5 درصد می باشد که صنعت اول در قطعی گاز فولاد بوده است که بیشترین تاثیر را بر روی آهن اسفنجی دارد و مشکل آهن اسفنجی در رابطه با دپو و ذخیره سازی است .

وی افزود: برای کسری قطعی گاز برنامه های مختلفی را در نظر گرفتیم . یکی از این برنامه های بحث ذخیره سازی گاز است که به جای تولید آهن اسفنجی، بریکت سرد آهن اسفنجی تولید کنیم و بتوانیم در زمان قطعی گاز تولید را مدیریت کنیم.

ابراهیمی در پایان گفت: در مجموعه شادگان به واسطه نزدیک بودن به کارخانجات پتروشیمی ماهشهر که یک منبع عظیم هیدروژن را دارا می باشد، طرحی مطرح شده است که حداقل 30 درصد صرف گاز را کاهش می دهد که طبق این طرح برای اولین بار در کشور، تولید فولادسبز از هیدروژن های صنایع پتروشیمی را خواهیم داشت، که تاثیری مستقیم بر روی کسری گاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *