جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 05 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صادارت ورق فولاد چین برای چهارمین ماه متوالی در سپتامبر کاهش می‌یابد

بر اساس آخرین داده های چین، مقادیر صادرات محصولات ورق فولاد چین _ شامل ورق گرم، ورق فولادی با ضخامت بالا، ورق سرد و ورق گرم گالوانیزه _ برای چهارمین ماه متوالی در ماه سپتامبر کاهش می‌یابد.

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن در مقایسه ماهانه حجم صادارت ورق گرم در ماه سپتامبر، 14درصد کاهش یافت و به قیمت 551176 یوآن در تن رسید. این درحالی است که در ماه آگوست کاهش 31درصدی مشاهده شد.گرچه در مقایسه سالانه، میزان صادرات ورق گرم 18 درصد افزایش یافت.

در ماه سپتامبر، عربستان صعودی بیشترین میزان ورق گرم را از چین وارد کرد، در حالی که ویتنام پنچمین کشور در آمار صادرات ورق گرم از چین بوده. در ماه آگوست نیز عربستان صعودی در صدر جدول بود و ویتنام در ردیف دوم قرار داشت.

بر اساس یک کارشناس صنعت در شرق چین، چشم انداز  نامعلوم بازار یاعث شده است تا خریدارن از سفارش مقادیر بالا صرف نظر کرده که این مسئله باعث کاهش میزان صادرات فولاد چین می‌شود.

تقاضای کم مداوم و همچنین کاهش ارزش یوان چین موجب نزول قیمت صادرات بازار چین به پایین ترین میزان خود در حدود دوسال شده است.

بر اساس ارزیابی فست‌مارکتز، شاخص قیمت صادارت ورق گرم، فوب بندر اصلی چین در روز 24 اکتبر (2آبان) 535 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به 1 آگوست (10 مرداد)78.16 درصد کاهش یافت. این کالا در تاریخ مذکور با قیمت 613.16 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

رونق واردات ورق گرم

حجم واردات ورق گرم چین از شروع سال 2021، در ماه سپتامبر به بیشترین میزان خود رسید. واردات این محصول از بزرگترین عرضه کننده، ژاپن، تقریبا نسبت به ماه گذشته دوبرابر شد.

چین در ماه سپتامبر 229398 تن ورق گرم وارد کرد که نسبت به ماه گذشته 68درصد و نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش یافت.

ژاپن، 11% این مقدار را معادل  177017 تن ورق گرم را به چین صادر کرد که نسبت به ماه آگوست 94 درصد افزایش یافت. میزان واردات این محصول در ماه آگوست 91208 تن بود.

میزان واردات ورق گرم از کره جنوبی در ماه سپتامبر به 29712 تن رسید که نسبت به ماه آگوست 39 درصد افزایش یافت. درحالی که واردات از روسیه به مقدار 14727 تن رسید که 3درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت.

بر اساس ارزیابی فست‌مارکت، قیمت واردات ورق گرم فولادی (از مبدا ژاپن، کره، تایوان)، cfr ویتنام در روز 21 اکتبر (29 مهر)، 570 دلار به ازای هر تن بود که از نوامبر 2020 پایین ترین میزان است.

صادرات ورق سرد

صادرات ورق سرد چین در ماه سپتامبر نسبت به ماه گذشته 38 درصد و نسبت به سال گذشته 56 درصد کاهش یافت.

کشورهای آمریکای جنوبی _ برزیل، پرو و شیلی _ در بین کشورهای مقصد در صدر جدول قرار دارند. این کشورها به ترتیب در رده های اول، دوم و چهارم قرار دارند. و کشور تایوان از جایگاه هفتم در ماه آگوست به جایگاه سوم در ماه سپتامبر دست یافت. درحالی که امارات متحده عربستان از رده هشتم در ماه گذشته به رده پنجم در این ماه رسید.

صادرات ورق گرم گالوانیزه

چین در ماه سپتامبر، 472932 تن ورق گالوانیزه گرم را صادر کرد که نسبت به ماه گذشته 23% و نسبت به سال گذشته 39% کاهش یافت.

کره جنوبی در ماه سپتامبر، بزرگنرین خریدار ورق گرم گالوانیزه چین باقی ماند و تایلند پس از جایگاه چهارم در ماه آگوست به رده دوم در این ماه رسید. برزیل و فیلیپین به ترتیب در رده سوم و چهارم قرار گرفتند. درحالی که ژاپن از هفتمین خریدار به پنچمین در این جدول رسید.

قیمت ورق گرم چین کاهش می‌یابد

کارخانه های اصلی چین ، ورق گرم SS400 را با شیوه معاملاتی فوب چین، 560-547 دلار به ازای هر تن پیشنهاد دادند. درحالی که فعالان بازار اعلام کردند که ممکن است کارخانجات مشتاق باشند تا این محصول را در بازه قیمتی 550-540 دلار به ازای هر تن عرضه کنند.

یک کارخانه اصلی در شمال چین که فعالیت رقابتی دارد، ورق گرم با شیوه معاملاتی فوب را با قیمت 547 دلار به ازای هر تن پیشنهاد می‌داد که نسبت به اواسط ماه 570 دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

به گفته فعالان بازار، خریدارن ویتنامی انتظار قیمت های بین 500 تا 520 دلار  به ازای هر تن با شیوه معاملانی cfr را دارند که معادل 485 تا 505 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی فوب چین است و هزینه حمل و نقل 15دلار به ازای هر تن محاسبه شده است.

صادرات ورق چین برای چهارمین ماه متوالی در ماه سپتامبر به 2.82 میلیون تن رسید که نسبت به ماه گذشته، 990000 تن معادل 26% نسبت کاهش یافت.

معامله ورق گرم با شیوه معاملاتی futures در روز دوشنبه با قیمت 3656 یوان به ازای هر تن بسته شد که به نسبت معامله جمعه هفته گذشته 5یوان افزایش یافت.

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors