جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 1 آبان؛کاهش تقاضا در بورس کالای ایران/ فولاد جهانی دوباره وارد نوسان شد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 1 آبان؛کاهش تقاضا در بورس کالای ایران/ فولاد جهانی دوباره وارد نوسان شد اخبار آهن, بورس, تیرآهن, فولاد, کاهش قیمت آهن امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان،دلار امروز با نرخ 50 هزار و 700 تومان در بازار معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

در بازار داخلی شاهد کاهش اندک در بازار میلگرد بودیم اما نبشی و ناودانی با ثبات قیمت همراه بودند. تیرآهن نیز کاهش قیمت را تجربه کرد و در مقابل پروفیل روند صعودی را طی کرد. براساس جزئیات معاملات امروز یکم آبان ۱۴۰۲ بورس کالا، فقط ۳۹ درصد از محصولات فولادی به فروش رسید.

امروز دوشنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۲، از ۳۰۳ هزار و ۱۵۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۱۱۹ هزار و ۵۹۵ تن یعنی معادل ۳۹ درصد محصولات به معامله رسیدند. در همین حال، ۲۲۹ هزار و ۸۰۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۳۹ درصد آن، یعنی ۹۰ هزار و ۴۵ تن به فروش رسید. همچنین، ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن از حجم عرضه شده تختال C، مورد معامله قرار گرفت. امروز فروشندگان ورق سرد B، به میزان ۲ هزار تن از این محصول عرضه کردند و با استقبال ضعیف مشتریان ۳۵ درصد آن با قیمت پایه به فروش رفت. مشتریان ۱۰۰ درصد ورق گالوانیزه G یعنی معادل یک‌هزار و ۳۵۰ تن را با قیمت موزون ۳۹۸ هزار و ۳۰۵ ریال خریداری کردند.
آنطور که برخی کارشناسان می‌گویند اخبار منتشرشده درباره توسعه فولاد کشور‌هایی از جمله عربستان، عمان، قطر و امارات به طور قطع تهدیدی جدی برای بازار فولاد ایران در منطقه محسوب می‌شود. در واقع هر چه مقدار عرضه محصولات فولادی در منطقه از وضعیت فعلی بیشتر شود، به ضرر ایران خواهد بود.
همچنین گفته می‌شود روسیه دوباره دست به دامپینگ قیمتی زده و باعث ارزانتر شدن و همچنین کاهش تقاضا در بازار فولاد شده که ادامه این روند می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. در حال حاضر، ترکیه پوشش دهنده بخش زیادی از فولاد بازار‌های بین‌المللی است که به دلیل وضعیت پیش‌آمده و درخواست‌های زیاد برای فولاد، احساس نگرانی می‌کند و در این بین طبیعتاً شرایط برای ایران سخت‌تر خواهد بود.
در بخش فولاد آلمان نیز جریان کاهش تولید فولاد آلمان در ماه نهم سال 2023 نیز ادامه یافت و این کشور در این ماه نزدیک به 3 میلیون تن و در کل 9 ماهه بیش از 27 میلیون تن فولاد تولید کرد.
بنا بر داده‌های اینفوگرافی ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد در این مدت در آلمان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۶ درصد کاهش داشت. از کل فولاد تولیدشده در این مدت ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آن در کنورتور و ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آن در کوره قوس الکتریکی تولید شده است. در این باره زمانی تولید فولاد در کنورتور یک درصد رشد و در کوره‌های قوس الکتریکی ۱۲ درصد کاهش داشته است. آلمان همچنین در این ۹ ماهه ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن چدن و ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات نورد گرم تولید کرد. تولید فولاد آلمان در ماه نهم سال ۲۰۲۳ (سپتامبر) ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، تولید چدن آن یک میلیون و ۹۲۰ هزار تن و تولید نورد گرم آن ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن بود.

 

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد قیمت یک محصولات 200 تومان کاهش داشت.

در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات همه ی شرکت ها همراه با ثبات اعلام شد.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی 92 تومان کاهش داشته و قیمت محصولات در بخش شاخه ای هم بدون تغییر اعلام شد.

در بازار پروفیل، پروفیل ها با ضخامت 2 میل 500 تا 700 تومان رشد قیمتی داشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors