گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 4 مهر؛ نوسانات سینوسی در بازار فولاد/ سد بانک مرکزی برای دلار ۵۰ هزار تومانی

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از نوسانات سینوسی در بازار فولاد و سد بانک مرکزی برای دلار ۵۰ هزار تومانی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ دلار در بازار آزاد که روز گذشته به ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود، امروز با ۱۰۰ تومان کاهش به ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. دیروز نوسانات بازار ارز زیاد بود و این نوسانات باعث نوسانات اندک در بازار فولاد شد به طوری که میلگرد ۸۰۰ تومان در بازار افزایش یافت و نبشی و ناودانی گرانی یکهزار تومانی را تجربه کردند. تیرآهن نیز همین مسیر را پیش گرفت اما پروفیل با کاهش قیمت همراه بود. ظاهرا بانک مرکزی توان خود را گذاشته است تا بتواند با مداخله در بازار ارز از رسیدن دلار به ۵۰ هزار تومان جلوگیری کند. موضوعی که رییس کل بانک مرکزی رد نکرده است.

در همین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضا هم در بازار نوساناتی دارد به طوری که برخی کالاها با کاهش تقاضا و برخی دیگر با افزایش روبه‌رو شدند. آمار معاملات بورس کالا نشان می‌دهد برای ۴ ‌هزار و ۵۰۰ تن ورق سرد B عرضه شده، به میزان ۳ ‌هزار و ۷۵۰ تن تقاضا وجود داشت.

همچنین ورق قلع اندود که ۸۵۰ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان ۵۰ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید. همچنین برای ۹ ‌هزار تن ورق گالوانیزه G تقاضا از سوی مشتریان ثبت شد که ۴ هزار و ۹۰۰ تن از میزان حجم راه یافته این محصول به تابلوی معاملات بیشتر بود.

در بازار جهانی نیز نوسانات را شاهد هستیم. در این راستا، شمش دریای سیاه با افزایش قیمت روبه‌رو شد و ۴۷۵ دلار در هر تن قیمت خورد. شمش داخلی چین اما کاهش یافت. شمش آسیای جنوبی و میلگرد صادراتی ترکیه نیز مسیر کاهشی را پیش گرفتند و به ترتیب ۵۱۶ و ۵۶۵ دلار در هر تن قیمت خوردند اما ورق گرم و سرد CIS افزایش یافتند و با قیمتهای ۵۷۰ و ۷۰۰ دلار در هر تن معامله شدند.

در عین حال، به نظر می‌رسد عوارض صادراتی که روسیه وضع کرده، نوسانات بیشتری را به بازار فولاد وارد می‌کند. همچنین چین به دنبال خرید بیشتر مواد اولیه زنجیره فولاد است که این موضوع باعث شده کشورهایی مانند برزیل آمادگی خود را برای صادرات به سرزمین اژدهای سرخ اعلام کنند. البته باید توجه داشت که قیمت میلگرد در بازار جهانی در روزهای آینده با افزایش همراه خواهد بود. این رشد تقاضا مقطعی است و تداوم آن نیازمند سیاست‌گذاری اقتصادی کشور است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد،

در همین حال،  در بازار میلگرد یک شرکت قیمت محصولات خود را با 800 تومان افزایش اعلام کرد.

علاوه بر این، در بازار و ناودانی قیمت محصولات ثابت ماند اما در بازار نبشی قیمت محصولات با 1000 تومان رشد همراه بود.

در بازار تیرآهن قیمت یک محصول کیلویی 183 تومان افزایش داشت،در محصولات شاخه ای با ثبات قیمت همراه بودیم.

در بازار پروفیل، قیمت محصولات یک شرکت 500 تومان کاهش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *