در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان بررسی شد؛

راهکار تداوم جهش صادرات فولاد در نیمه دوم سال چیست؟

معاون فروش فولاد خراسان گفت: دولت باید سطح تولید را در همین سطح نگه دارد و یا آن را افزایش دهد که برای این کار باید به حوزه صادرات توجه خاصی داشته باشد.

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان در خصوص شرایط محدودشده صادرات فولادی‌ها در کشور اظهارداشت: براساس تازه ترین آمارهای رسمی، از 30 میلیون تن تولید فولادی که در سال گذشته به ثبت رسیده، تنها 23 میلیون تن آن مصرف شده و 7 میلیون تن آن صادر شده است. بر همین اساس، این 7 میلیون تن باقی مانده باید برای رفع نیاز کشور در بخش صادرات قرار گیرد. البته با توجه به وضعیت موجود، می‌توان گفت این میزان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

وی گفت: دولت باید به دنبال افزایش صادرات باشد تا تولید به همین قوت باقی بماند و کاهش پیدا نکند، این درحالی است که از ابتدای سال بخشنامه و مصوبات زیادی برای محدود کردن صادرات فولادی‌ها وضع شده است، لذا دولت باید سطح تولید را در همین سطح نگه دارد و یا آن را افزایش دهد که برای این کار باید به حوزه صادرات توجه خاصی داشته باشد.

معاون فروش فولاد خراسان با اشاره به اهمیت صادرات فولاد کشور خاطرنشان کرد: صادرات محصولات فولادی از لحاظ ارزآوری و رشد اقتصادی می‌تواند تأثیر خوبی در جامعه داشته باشد . به همین دلیل، دولت باید برنامه‌ای دقیق برای رفع چالش صادرات محصولات فولادی ارائه دهد تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند تولید خود را به مازاد نیاز داخلی رسانده و صادرات فولاد را افزایش دهند.

بختیاری در پایان بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر به نظر می‌رسد دولت برای بخش صادرات هیچ برنامه ریزی و استراتژی ندارد. به عبارت دیگر، دولت دنبال این است صادرات فولاد کشور را با راه‌ها و بهانه‌های مختلف محدود کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *