انجمن جهانی فولاد گزارش داد:

ایران در جایگاه دهمین فولادساز برتر جهان تثبیت شد

انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که تولید فولاد خام ایران در 7 ماه نخست “ژوئیه” امسال با رشد ۴.۵ درصدی نسبت به همین ماه در سال پیش، به 3 میلیون و 200 هزار تُن رسید و کشورمان همچنان در میان ۱۰ فولادساز برتر جهان است.

به گزارش فولادبان، انجمن جهانی فولاد در گزارش “میزان تولید جهانی فولاد خام” در ماه “ژوئیه” ۲۰۲۳ میلادی (۱۰ تیر تا ۹ مرداد ۱۴۰۲) اعلام کرد: تولید جهانی فولاد خام در این ماه به ۱۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن رسید که ۶.۶ درصد نسبت به تولید “ژوئیه” سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

در همین حال، با وجود کاهش تولید ۶ کشور از ۱۰ کشور اول تولید کننده فولاد جهان، در بازه اول “ژانویه” تا آخر “ژوئیه” سال ۲۰۲۳، نسبت به همین دوره زمانی در سال ۲۰۲۲، میزان تولید فولاد در چهار کشور هند، ایران، روسیه و چین افزایش داشته است.

این گزارش حکایت از رُشد ۴.۱ درصدی تولید فولاد ایران در بازه زمانی اول “ژانویه” تا آخر “ژوئیه” سال ۲۰۲۳ دارد و تنها هندوستان با رُشد ۹ درصدی در این بازه، توانسته رشد بیشتری نسبت به کشورمان داشته باشد.

روسیه با ۲.۸ درصد و چین با ۲.۵ درصد رُشد تولید، بعد از هند و ایران، ۲ کشوری هستند که رشد مثبتی در تولید فولاد در هفت ماهه ابتدایی سال میلادی جاری نسبت به همین مدت در سال گذشته را به ثبت رسانند.

استان اصفهان سال‌هاست که به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد کشور در این عرصه مطرح است و سال‌هاست که اولین محصول صادراتی اُستان، چُدن، آهن و فولاد می باشد و حتی محصولات تولیدی از آهن و چُدن نیز در رتبه سوم بین اقلام صادراتی استان قرار دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *