جای خالی ایده‌های فناورانه در زیست بوم بخش معدن

رئیس مرکز نوآوری و فناوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) گفت: ایده‌های نو و فناورانه در زیست بوم بخش معدن و صنایع معدنی بسیار کم و نیازمند چاره اندیشی است.

به گزارش فولادبان، حسین منصوری ااظهارداشت: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در ۱۰ سال گذشته در زیست بوم فناوری ایجاد شده است.

وی گفت: از میان این شرکت‌ها، ۱۰۰ شرکت علاقه‌مند به همکاری با بخش معدن و صنایع معدنی هستند که ۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست فعال هستند که پس از ارزیابی از این شرکت‌ها، ۱۰ شرکت انتخاب شدند.
منصوری افزود: حوزه HSC برای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اهمیت بسیاری دارد و ما با حمایت از خلق ایده‌های جدید تجاری سازی و تامین منابع مالی از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
رئیس مرکز نوآوری و فناوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) تصریج کرد: بیش از یک میلیون و 100 هزار کسب و کار نوپا (استارتاپ) تاکنون خلق شده است که متاسفانه کمتر از یک هزار تای آن در حوزه معدن فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: نیاز‌های بخش معدن و صنایع معدنی در کشور زیاد است و آن طور که باید عنوان نمی‌شود، بنابراین نیازمند این هستیم که در زیست بوم نوآوری با ایده‌های جدید مواجه شویم تا کمبود ایده‌های فناورانه در این زیست بوم را جبران کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *