گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 7 شهریور؛ پیشنهاد روسیه به اروپا برای تولید فولاد در زمستان/ نرخ ارز در مدار ثبات قرار گرفت

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز سه شنبه نشان می دهد نرخ ارز در مدار ثبات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت 49 هزار و 200 تومان کار خود را آغاز کرد که با کاهش 200 تومانی اکنون در پایه ۴۹ هزار تومان معامله می‌شود. این کاهش در بازارهای دیگر از جمله فولاد اثر گذاشت و اغلب مقاطع فولادی یا کاهش داشتند و یا ثابت ماندند.

در همین حال، بررسی‌ها در بازارهای جهانی زنجیره فولاد نشان می‌دهد با افزایش قیمت‌ها در سه هفته گذشته وضعیت سنگ آهن اسیایی در وضعیت بهتری قرار گرفت. قیمت سنگ‌آهن حمل‌ونقل دریایی به بیش از 110 دلار در هر تن در تن سی اف ار چین رسید، که بالاترین رقم در سه هفته اخیر است. این شرایط به‌دلیل بهبود شرایط عرضه و تقاضا همراه با افزایش شفافیت در مورد کنترل و حجم تولید فولاد چین رخ داد.

البته حاشیه‌های پایین‌دستی کارخانه‌های فولادی سهمی را در طول ماه به خود اختصاص دادند که با نشانه های مثبت شروع شد اما اندکی پس از آن کاهش یافت. شواهد بیانگر آن است که کارخانه های فولاد ابتکار روشنی در مورد سیاست های کنترل تولید برای بازیابی اعتماد بازار ندارند و بازار به زمان نیاز دارد.

از سوی دیگر، ترکیه که حساب زیادی روی سرمایه‌های کشورهای عربی کرده بود، هنوز نتوانسته جذب کند و این موضوع باعث شده ارزش پول این کشور نسبت به گذشته کاهش نسبی داشته باشد.

در آلمان نیز فولادسازان به دنبال راهکاری برای تولید فولاد ارزان در زمستان هستند. اکنون در کشورهای اروپایی نیز هشدار زمستان سرد داده شده که این موضوع صنایع این کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد. در ایران نیز برخی صنایع مانند سیمان با سوخت جایگزین به کار خود ادامه می‌دهند که البته آلودگی‌های زیست محیطی دارد.

روسیه نیز اعلام کرده اگر اروپا قصد خرید گاز از این کشور را دارند باید به پرداخت آن به صورت نقدی باشد. البته پیشنهاد دیگری هم مطرح است که هنوز ماهیت رسمی ندارد. اینکه اقلام مورد نیاز فولاد اروپا در روسیه تولید شود اما این موضوع از سوی دو طرف نه تایید شده و نه تکذیب.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در رو سه شنبه نشان می دهد،

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *