جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 شهریور 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – چهارشنبه یکم شهریور ماه؛

برتری سبزها بر قرمزها در اولین روز معاملاتی شهریور/ افزایش 4 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز یکم شهریور 1402 گزارش می‌دهد.

برتری سبزها بر قرمزها در اولین روز معاملاتی شهریور/ افزایش 4 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی اخبار

به گزارش خبرنگار فولادبان، اگرچه معاملات این هفته خیلی تعریفی نداشت اما امروز را با بازگشت خریداران به میدان و برتری تقاضا بر عرضه پشت سر گذاشتیم. به نظر می‌رسد در صورتی که جلسه امروز دولت درباره نرخ خوراک صنایع پتروشیمی خروجی مثبتی داشته باشد، در کنار خبرهای حمایتی دیگر از جمله زمزمه‌های پرقدرت آزادسازی قیمت خودرو و انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، می‌توان آخرین ماه تابستان را آغاز روند صعودی بازار و خروج از رکود دانست.

از سوی دیگر، با اینکه در نیم ساعت پایانی شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم اما در نهایت تراز نقدینگی حقیقی مثبت نشد. همچنین گروه‌های خودرو، محصولات شیمیایی، سیمان به ترتیب با ارزش معامله 306 میلیارد تومان، 169 میلیارد تومان و 115 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

از طرفی، ارزش کل معاملات امروز بازار 7 هزار و 830 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 3 هزار و 682 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی است. البته 47 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 8 هزار و 375 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 946 هزار و 628 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 4 هزار و 624 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 667 هزار و 854 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 4 هزار و 155 واحدی، رقم یک میلیون و 449 هزار و 59 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«شپنا»،«شبندر»،«حکشتی»،«فملی»،«شستا»و«اخابر» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «کاما»،«ثشاهد»،«وپترو»،«ثمسکن»و«ونیرو» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «غشاذر»،«قپیرا»،«خوساز»،«کترام»و«شلعاب» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors