گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 30 مرداد ماه؛

روند نزولی بورس تهران بالاخره متوقف شد/ درجازدن شاخص فلزات در کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 30 مرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، معاملات بازار سرمایه پس از چند روز رنگ قرمز توانست امروز در روند صعودی متعادلی قرار بگیرد. البته بازار اگرچه شروع خوبی داشت اما بی‌رمقی و نبود پول اجازه نداد پایان دلچسبی داشته باشد. از طرفی، 347 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی رقم خورد و ارزش معاملات خرد به 3 هزار و 400 هزار میلیارد تومان رسید.

از سوی دیگر، همچنین گروه‌‎‌های خودرو، محصولات شیمیایی و انبوه سازی به ترتیب با ارزش معامله 221 میلیارد تومان، 114 میلیارد تومان و 111 میلیارد تومان برترین صنایع در بازار امروز هستند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 2 هزار و 413 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 956 هزار و 442 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 639 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 674 هزار و 219 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 291 واحدی، رقم یک میلیون و 458 هزار و 610 واحد را نشان داد.

نمادهای «شپنا»،«شستا»،«وغدیر»،«خودرو»،«فولاد»،«وتجارت»و«البرز» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «شسینا»،«بکام»،«البرز»،«تکنو»و«شپارس» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «سخزر»،«قشهد»،«سیلام»،«پدرخش»و«فمراد» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *