جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وضعیت واردات فولاد در کشورهای حاشیه خلیج فارس

قیمت فولاد تخت وارداتی به امارات و عربستان در هفته جاری ثابت بود زیرا فعالیت بازار به علت ملاحظات مربوط به شیوع بیماری کرونا تقریبا نزدیک به صفر است؛ این خبر را برخی منابع در روز سه‌شنبه 21 آوریل به Fastmarkets گفته‌اند.

به گفته این منابع، ‌در طول این هفته هیچ معامله یا قیمت جدیدی در بازار ردوبدل نشده  زیرا به علت مقررات قرنطینه‌ای در عربستان و امارات، مصرف فولاد به شدت پایین آمده است.

امارات محدودیت‌های شبانه‌روزی رفت‌وآمد برای یک دوره دو هفته‌ای وضع کرده که از 4 آوریل شروع شد و در 17 آوریل برای یک هفته دیگر تمدید شد.

عربستان هم مقررات حکومت نظامی شبانه‌روزی در شهرهای ریاض، تبوک، دمام، ظهران و حفوف و در استان‌های جده، طایف، قطیف و خبر وضع کرده که از شب 6 آوریل اجرایی شده است.

در عمان هم از جمعه 10 آوریل برای مقابله با کرونا، مسقط پایتخت این کشور قرنطینه شده است.

 

امارات

در این هفته هیچ مظنه قیمتی جدیدی برای واردات کویل نورد گرم در امارات مطرح نشده، بنابراین ارزیابی هفتگی Fastmarkets درباره قیمت کویل نورد گرم وارداتی،cfr  در جبل علی، بدون تغییر در محدوده 390 تا 400 دلار در هر تن در 21 آوریل باقی ماند.

بازار کویل گالوانیزه گرم وارداتی هم در این هفته آرام بود به همین دلیل ارزیابی هفتگی Fastmarkets درباره قیمت گالوانیزه گرم وارداتی، cfr  در جبل علی، نیز بدون تغییر نسبت به هفته قبل، در محدوده 570 تا 640 دلار در هر تن در 21 آوریل باقی ماند.

منابع مطلع همچنین گفته‌اند که هیچ مظنه قیمتی جدیدی درباره واردات کویل نورد سرد در امارات مطرح نشده است.

درنتیجه ارزیابی هفتگی Fastmarkets از قیمت کویل نورد سرد وارداتی، cfr  در جبل علی، هم بدون تغییر نسبت به هفته قبل، در محدوده 500 تا 510 دلار در هر تن در 21 آوریل اعلام شده است.

 

عربستان

بازار فولاد در عربستان در هفته جاری کاملا آرام و بدون ردوبدل شدن هیچ قیمت جدیدی بود.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets درباره قیمت کویل نورد گرم، cfr  در عربستان،   بدون تغییر نسبت به هفته قبل، در محدوده 400 تا 410 دلار در هر تن در 21 آوریل بوده است.

فعالان بازار در امارات و عربستان معتقدند که فعالیت تجاری در منطقه همچنان کند و آهسته باقی خواهد ماند که هم محدودیت‌های کرونایی عامل آن است و هم آغاز ماه رمضان در کشورهای اسلامی در این وضعیت اثرگذار خواهد بود.

0

شمش و میلگرد

به گفته مطلعان بازار، قیمت شمش و میلگرد در امارات نیز در هفته گذشته به علت تعطیلی‌های ناشی از کرونا بدون تغییر ماند.

فولادسازان در امارات همچنان به تولید ادامه می‌دهند اما سطح تولید را به علت کاهش تقاضا، پایین آورده‌اند.

تولیدکنندگان بومی میلگرد در امارات در اواخر ماه مارس قیمت‌های جدیدی برای بازار داخل اعلام کردند به طوری که شرکت Emirates Steel میلگرد تولیدی خود را به قیمت 1690 درهم (460دلار) در تن، تحویل در کارخانه، عرضه کرد و شرکت Hamriyah Steel هم میلگرد خود را به قیمت 1650 درهم در تن، تحویل در کارخانه، به بازار روانه کرد.

در اوایل آوریل شرکت Conares Steel میلگرد را به قیمت 1690 درهم در تن، تحویل در کارخانه، به فروش رساند اما از آن پس، فروش را متوقف کرد.

در هفته گذشته معاملات میلگرد سایر تولیدکنندگان در امارات به قیمت 1635 درهم در تن، تحویل در کارخانه، شنیده شده است.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets از قیمت میلگرد تولید داخل امارات، تحویل در کارخانه، بین 1635 تا 1690 درهم در تن در 21 آوریل بود که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است.

 

واردات میلگرد و شمش

به گفته برخی منابع به  Fastmarkets در هفته جاری اخباری درباره واردات میلگرد و شمش به امارات شنیده شده، با این حال قیمت‌ها بدون تغییر مانده است.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets از قیمت شمش فولاد وارداتی به امارات، cfr  جبل علی، در محدوده 390 تا 400 دلار در هر تن در 21 آوریل باقی مانده است.

همچنین ارزیابی هفتگی Fastmarkets از قیمت میلگرد وارداتی به امارات، cfr  جبل علی،  بر مبنای وزن ظاهری محموله‌ها، بدون تغییر در محدوده 440 تا 442 دلار در تن در روز سه‌شنبه بوده است.

عمان بزرگترین صادرکننده شمش و میلگرد به امارات است اما امارات گاهی واردات از هندوستان و کشورهای حوزه CIS  هم دارد.

شاخص روزانه Fastmarkets درباره قیمت شمش صادراتی، فوب دریای سیاه، حوزه CIS ، 335 دلار در تن در 21 آوریل بود که فقط 1 دلار نسبت به 14 آوریل کاهش نشان می‌دهد.

همچنین شاخص هفتگی Fastmarkets از قیمت شمش فولاد صادراتی، فوب بندر اصلی هندوستان، در 17 آوریل 355 تا 360 دلار در هر تن بود که از رقم 350 تا 355 دلار 14 آوریل بالاتر است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors