جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس انجمن سنگ آهن ایران به فولادبان عنوان کرد:

بازار جهانی سنگ آهن در رکود/ هزینه های تولید سنگ آهن افزایشی خواهد شد

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: متاسفانه مجددا شاهد دپوی گندله با اعداد سنگینی هستیم و از این بابت نگرانی هایی زیادی در صنعت فولاد و بخش معدن به وجود آمده است.

بازار جهانی سنگ آهن در رکود/ هزینه های تولید سنگ آهن افزایشی خواهد شد اخبار اخبار معدن, قیمت جهانی آهن اسفنجی, قیمت جهانی فولاد

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان به تشریح شرایط بازار جهانی سنگ آهن پرداخت و گفت: در بازار جهانی شاهد سقوط قیمت‌ها هستیم.

وی گفت: اخبار خوبی از وضعیت این بازارها وجود ندارد و احتمالا همین روند بر بازار پایدار بماند و نتوانیم انتظار افزایش قیمت‌ها را داشته باشیم.

رئیس انجمن سنگ آهئ ایران در ادامه به عدم توازن در عرضه و تقاضا در کشور اشاره و تصریح کرد: متاسفانه مجددا شاهد دپوی گندله با اعداد سنگینی هستیم و از این بابت نگرانی هایی زیادی در صنعت فولاد و بخش معدن به وجود آمده است.

اکبریان خاطرنشان کرد: حاشیه کنسانتره سازی و گندله‌سازی تقریباً از بین‌ رفته است و از سوی دیگر شرایط برای فولادی‌ها هم مناسب نیست و صنایع پایین‌دست هم با همین روند شرایط مطلوبی را ندارند.

این فعال معدنی اظهار داشت: فعلاً تنها محصولی که در کل زنجیره شرایط بهتری دارد و تولیدکنندگان را به سود رسانده، آهن اسفنجی است.

رئیس انجمن سنگ آهن در خصوص معادن سنگ آهن با تاکید بر اینکه معدن‌کاری با مشکل روبرو شده است، خاطرنشان کرد: هزینه تولید سنگ آهن در کشور به دلیل اینکه اکثر ذخایر سطحی بوده‌اند و نسبت باطله برداری کم بوده است،  به ذخایر عمیق تر با نسبت باطله برداری خیلی بیشتر، یعنی نسبت 3 به یک به نسبت 7 و 9 و 12، تبدیل و این موضوع باعث افزایش هزینه های تولید خواهد شد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors