در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

یک کارشناس: وضع عوارض صادراتی فولاد مقطعی است/ لزوم هماهنگی دستگاه‌ها برای رفع موانع صادراتی

یک کارشناس فولادی گفت: تحریم روسیه توسط شورای اروپا می‌تواند فرصت خوبی برای بازار صادراتی ما باشد و بر همین اساس، باید به توسعه صادرات در این مقطع زمانی کمک کنیم.

حسین وحیدی در گفتگو با فولادبان با اشاره به تحریم فولادی روسیه توسط شورای اروپا و تأثیر آن در بازار صادراتی فولاد ایران اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور، به نظر می‌رسد این اتفاق می‌تواند فرصت خوبی برای بازار صادراتی ما باشد. برهمین اساس، باید به توسعه صادرات در این مقطع زمانی کمک کنیم.

وی گفت: زمانی که روسیه حدود دو سال پیش از سوی شورای اروپا تحریم شد، کشور ما می‌توانست از این فرصت استفاده کافی ببرد اما به دلایلی مانند کم بودن ظرفیت تولید این فرصت را از دست دادیم.

وحیدی افزود: در دو سال گذشته صنعت فولاد افزایش ظرفیت چشمگیری را تجربه کرد و به همین دلیل، می‌توان گفت با استفاده از چنین موقعیتی، توانایی افزایش صادرات در کشور وجود دارد. البته به شرط اینکه امکانات تولید مانند انرژی، زیرساخت‌ها و امثال آن به اندازه کافی وجود داشته باشد.

این کارشناس فولادی با اشاره به نامه شورای آهن و فولاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عوارض صادراتی تصریح کرد: زمانی که وزارت صمت عوارض صادراتی وضع کرد، انجمن تولیدکنندگان فولاد با این وزارتخانه نامه نگاری کرد، چرا که مسلماً در چنین مقطعی نباید عوارض صادراتی برای فولاد وضع شود اما در هر صورت وزارتخانه دید بخشی‌نگری ندارد و به مسائل به صورت کلی نگاه می‌کند.

به گفته وحیدی، با توجه به شرایط موجود، انتظار می‌رود وضع عوارض صادراتی به صورت مقطعی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای خروج بازار فولاد از وضعیت رکود باید دست اندرکاران تولیدکنندگان فولاد یک برنامه مدون و منسجم تمامی پیشنهاد کنند تا به صورت کلی بتوان تصمیم گیری کرد تا موانع صادرات فولاد از بین برود و بستر صادراتی برای فولادسازان مهیا شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *