در گفتگوی کارشناس بخش معدن با فولادبان ابراز شد؛

خاک خوردن ماشین آلات معدنی وارداتی در گمرک با تغییر شرایط واردات 

یک کارشناس بخش معدن گفت: اکنون شاهدیم بسیاری از ماشین‌آلات معدنی به دلایل متعدد در گمرک خاک می‌خورند و از جمله دلایل این است که شرایط واردات به کشور تغییر کرده است. 

سعید بیگی در گفتگو با فولادبان با اشاره به سرانجام وعده آزادشدن واردات ماشین آلات معدنی، اظهار کرد: با توجه به بخشنامه‌ها و آئین نامه‌های ارائه شده در این زمینه معمولاً واردات ماشین آلات به دو شکل، یعنی واردات ماشین آلات نو و دست دوم در کشور انجام می‌شود که هر یک بازار و سرمایه خاص خود را دارد.

وی اضافه کرد: کمبود امکانات تولیدی و تحریم‌های موجود در کشور امکان ساخت و تولید این ماشین آلات را از صنایع تولیدی سلب کرده و به همین دلیل برای تامین نیازهای کشور در این حوزه، دولت با ارائه امتیازات مختلف به تجار و بازرگانان داخلی سعی دارد بستر مناسبی را برای واردات این کالا به کشور فراهم کند تا علاوه بر تامین نیازهای کشور، بر چرخه اقتصاد نیز موثر واقع شود.

به گفته این کارشناس معدنی، اکنون شاهدیم بسیاری از ماشین‌آلات معدنی به دلایل متعدد در گمرک خاک می‌خورند و از جمله دلایل این است که شرایط واردات به کشور تغییر کرده است.

بیگی در پایان با بیان اینکه مهم‌ترین ضعف امروز در حوزه تولیدات معدنی کشور، پیری و فرسودگی ماشین‌آلات معدنی است، تصریح کرد:  فرسودگی ماشین‌آلات یکی از دلایل افزایش قیمت تمام شده در حوزه معدن به شمار می‌رود. این ضعف در حوزه ماشین‌آلات وجود دارد و علاوه بر این سازمان، سایر دستگاه‌ها از جمله گمرک، صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی و وزارت صمت باید به کمک این حوزه بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *