گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 17 مرداد؛ فولاد CIS به ثبات رسید/ کاهش تقاضای فولاد در بورس کالا چه پیامی دارد؟

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز سه شنبه از بررسی تاثیرات کاهش تقاضای فولاد در بورس کالا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ دلار امروز در بازار غیر رسمی امروز کاهش اندکی داشت و با نرخ 49 هزار و 300 تومان در بازار معامله شد. این نرخ نسبت به قیمت روز گذشته کاهش 300 تومانی را نشان می‌دهد که این موضوع بر بازار فولاد نیز مشاهده می‌شود. البته کاهش نرخ ارز در کنار محدودیت برق صنایع و کاهش تقاضا به دلیل افت فعالیت‌های عمرانی باعث رکود بازار فولاد نیز شده است.

در همین حال، ظاهرا بورس تانگشان هفته را با کاهش آغاز کرده و در اولین معاملات 25 یوان کاهش داشته است. البته بررسی روند یک ماه گذشته نشان می‌دهد قیمت‌ها در یک مسیر قرار گرفته و نوسانات طبیعی است اما ادامه این روند خبر خوبی را برای سرمایه‌گذاران چینی به دنبال ندارد. شمش دریای سیاه اکنون رشد نسبی داشته و 440 دلار در هر تن معامله می‌شود.

همچنین شمش آسیای جنوب شرقی 517 دلار در هر تن قیمت دارد. میلگرد صادراتی نیز بدون تغییر نسبت به آخرین روز معاملاتی خود قیمت خورد و 550 دلار در هر تن معامله شد. ورق گرم و سرد منطقه CIS نیز به ترتیب 560 و 690 دلار در هر تن قیمت دارند که این نرخ نیز ثبات داشته است.

از سوی دیگر، برای یک‌هزار و ۵۰۰ تن ورق رنگی، ۲۰۰ تن تقاضا وجود داشت. همچنین ورق سرد B که ۸ هزار تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان یک‌هزار و ۴۰۰ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید. علاوه بر این، ۷ هزار و ۷۰۰ تن تقاضا از سوی مشتریان برای ورق قلع اندود ثبت شد که ۷۰۰ تن از میزان حجم راه یافته این محصول به تابلوی معاملات بیشتر بود. ۶ هزار تن ورق گالوانیزه G به تابلوی معاملات راه یافت و ۶ هزار و ۲۰۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت. به نظر می‌رسد تقاضا برای برخی مقاطع فولادی کاهش چشمگیری داشته و این موضوع می‌تواند بیانگر این باشد که وضعیت بازار به سمت رکود عمیق‌تری در حال حرکت است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد

در همین حال، در بازار میلگرد قیمت محصولات شرکت ها افزایش 300 تومانی داشته است.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی تا این لحظه قیمت محصولات شرکت ها از 459 تا 550 تومان رشد داشته است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شرکت ها قیمت محصولات از 12 تا 45 هزار تومان افزایش داشته است.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت شرکت ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *