جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 08 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی تجارت ایران و پاکستان تا سال آینده

مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پیش بینی می‌شود تجارت میان ایران و پاکستان تا یک سال آینده ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد که از طریق راهکار‌های مختلفی مانند تجارت ترجیحی و آزاد و تهاتر قابل انجام است.

افزایش ۲۰ درصدی تجارت ایران و پاکستان تا سال آینده اتحادیه ها و انجمن های فولاد اخبار روابط ایران و پاکستان, سازمان توسعه تجارت ایران

به گزارش فولادبان، هادی طالبیان مقدم اظهار داشت: تجارت ترجیحی با پاکستان آغاز شده است اما حجم تجارت ما با این کشور هنوز به اندازه انتظار نیست و پتانسیل افزایش دارد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود تجارت میان ایران و پاکستان تا یک سال آینده 15 تا 20 درصد افزایش یابد که از طریق راهکار‌های مختلفی مانند تجارت ترجیحی و آزاد و تهاتر قابل انجام است.

مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: میزان تجارت ایران و پاکستان 2.3 تا 2.4 میلیارد دلار در سال است که میزان صادرات ایران به پاکستان 1.7 تا 1.8 میلیارد دلار و مابقی آن سهم  پاکستان است.

وی تصریح کرد: تراز تجاری ایران و پاکستان به سمت کشورمان سنگین است. به همین منظور، در روش تهاتر به نفع ما نیست و روش‌های تجارت آزاد با سازوکار خاص خود مناسب‌تر است.

طالبیان مقدم گفت: پاکستان دستورالعملی واحد برای تجارت با ایران، روسیه و افغانستان صادر کرده  است که در حال بررسی آن هستیم. ما نیز دستور العملی جدید برای توسعه تجارت با این کشور درحال برنامه ریزی داریم.

وی  با بیان اینکه برای تجارت آزاد با پاکستان در حال مذاکره هستیم، اظهار داشت: گفتگوی های مستقیم دو کشور  برای تجارت آزاد از شهریوماه سال جاری آغاز می‌شود اما پیچیدگی های خاص خود را دارد. در صورتی که امسال برای تجارت آزاد با این کشور به توافق برسیم کار بزرگی صورت گرفته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors