جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 10 مرداد 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 10 مرداد؛ نرخ دلار 50 هزار تومان شد/ افت تقاضای فولاد و خطر کاهش تولید

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز دوشنبه از کاهش قیمت آهن و فولاد در مبادی فروش حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 10 مرداد؛ نرخ دلار 50 هزار تومان شد/ افت تقاضای فولاد و خطر کاهش تولید اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران بازار آهن, فوب خلیج فارس, قیمت اسلب, قیمت دلار در بازار غیر رسمی, کاهش قیمت آهن امروز, کاهش قیمت فولاد, نرخ مقاطع مهم فولادی

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با قیمت 50 هزار تومان به فروش رسید. برخی کارشناسان بر این باورند این گرانی به دلیل ابطال موافقتنامه تاسیس کانون صرافان است. البته بانک مرکزی معتقد است حذف صرافی‌های متخلف کمک بزرگی به بازار ارز می‌کند اما طی چند ساعت گذشته وضعیت نامطلوبی را شاهد بودیم به طوری که دلار هزار تومان گران شد و نوسانات همچنان ادامه دارد. پ

در همین حال، این وضعیت بازار ارز بر بازار فولاد نیز تاثیر گذاشت و قیمت برخی مقاطع فولادی بالا رفت اما در بازارهای صادراتی وضعیت ثبات مشاهده می‌شود. به طوری که هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 445 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران تغییری نداشت و با نرخ میانگین 458.5 دلار مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با رشد یک دلاری، با نرخ 438 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه بدون تغییر و به قیمت 460 دلار در هر تن به فروش رسید.

همچنین در معاملات امروز بورس کالای ایران یک‌‌هزار و ۵۰۰ تن ورق رنگی در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۱۳ درصد آن، یعنی ۲۰۰ تن به فروش رسید. همچنین، ۲ هزار و ۳۵۰ تن از حجم عرضه شده ورق سرد B، مورد معامله قرار گرفت. امروز فروشندگان ورق قلع اندود، به میزان ۲هزار تن از این محصول عرضه کردند اما استقبال خوبی از آن نشد و فقط ۲۰۰ تن به فروش رفت. علاوه بر این، ۱۴ ‌هزار و ۱۰۰ تن ورق گالوانیزه G در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۱۷ درصد آن خریداری شد. از سوی دیگر مشتریان ۱۰۰ درصد آهن اسفنجی یعنی معادل ۱۰هزار تن را خریداری کردند.

آمار و ارقام معاملات بورس کالا وضعیت مطلوبی را نشان نمی‌دهد. کاهش تقاضای زنجیره فولاد باعث کاهش تولید خواهد شد؛ به این دلیل که در بازارهای صادراتی وضعیت پرفشاری را شاهد هستیم و این موضوع می‌تواند در صورت ادامه دادن روزهای ناخوش فولاد را نزدیک کند. اکنون شرایطی است که باید تقاضای داخلی افزایش یابد اما متاسفانه دولت اصلا تحریک تقاضا را در این زمینه دنبال نمی‌کند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد افزایش قیمت 100 تا 1300 تومانی دو شرکت را داشتیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی تا این لحظه قیمت محصولات شرکت ها 92 تا 458 تومان کاهش مواجه شده است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شرکت ها قیمت محصولات خود را از 91 تا 137 هزار تومان کاهش داده‌اند.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت شرکت ها هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors