در گفتگوی فولادبان با کارشناس بازار فولاد مطرح شد؛

بی‌توجهی به توسعه زیرساخت‌ها، تولید فولاد را با چالش مواجه خواهد کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن مشهد گفت: با توجه به سرمایه‌بر بودن حوزه زیرساخت‌ها در صنعت فولاد، قطعا بدون حمایت و ارائه بسته‌های تشویقی، تمامی طرح‌های مورد نظر روی کاغذ خواهد ماند؛ اما متاسفانه سالهاست که در این زمینه عقب هستیم. 

محمد عادل در گفتگو با فولادبان با اشاره به آخرین وضعیت فولادی‌ها از لحاظ تامین برق اظهارداشت: به تدریج با گذشت زمان می‌توان از میزان موفقیت و یا عدم موفقیت وزارت نیرو در این زمینه آگاه شد. در این راستا، به نظر می رسد امسال در قسمت مصارف مسکونی، کم‌ترین مشکل را خواهیم داشت، چرا که ۱۰ درصد کاهش مصرف صنایع پاسخگوی این نیاز خواهد بود.

وی در عین حال گفت: رکود موجود در صنعت فولاد شاید فعلاً صدمات وارد شده به تولید را نمایان نکند اما باید دید صنایع مختلف با ورود به پیک مصرف، چه تأثیری خواهند پذیرفت و آیا این کاهش تولید برای آینده جبران می‎‌ شود یا ضربه این کاهش تولید به تدریج نمایان خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن مشهد درباره نامه شورای آهن و فولاد درباره گران شدن نرخ گاز تصریح کرد: اینکه این اعتراض کارساز باشد یا خیر، بستگی به دامنه این اعتراض از سایر مراکز دارد. متاسفانه در گذشته ثابت شده تصمیمات موجود به دلیل پایه‌های ضعیف، برای صنایع غالباً قابل چانه زنی هستند و بعید به نظر می‌رسد دولت در این زمینه به صورت 100 درصد عقب نشینی کند. در نهایت می‌توان گفت این تصمیم تعدیل می‌شود و یا وارد پروسه زمانبری خواهد شد.

عادل با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌ها در فولاد، خاطرنشان کرد: تلاش تولیدکنندگان برای توسعه زیرساخت‌ها و حرکت به سمت فناوری نوین و هوشمند می‌تواند آینده تولید فولاد را دگرگون کند. هدف از توسعه این زیرساخت‌ها، کاهش هزینه‌ها اعم از مالی، زیست‎محیطی، اجتماعی و امثال آن است.

به گفته وی، ایران به عنوان یکی از ده کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان، نیازمند توسعه زیرساخت‌های صنعتی خود به خصوص در حوزه فولاد است و غفلت از این امر می‌تواند در آینده، روند تولید فولاد کشور را با مشکل مواجه کند  و از توان رقابتی با دیگر تولیدکنندگان بکاهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن مشهد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه‌بر بودن حوزه زیرساخت‌ها در صنعت فولاد، قطعا بدون حمایت و ارائه بسته‌های تشویقی، تمامی طرح‌های مورد نظر روی کاغذ خواهد ماند اما متاسفانه سال‌هاست که در این زمینه عقب هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *