جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

سیاست‌های اشتباه؛ عامل بهم ریختگی بازار/ بازنگری بخشنامه عوارض صادراتی توسط دولت

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: دولت نسبت به بخشنامه عوارض صادراتی تجدیدنظر کند.

سیاست‌های اشتباه؛ عامل بهم ریختگی بازار/ بازنگری بخشنامه عوارض صادراتی توسط دولت اخبار اخبار صادرات فولاد, صنعت فولاد, مشکلات صنعت فولاد

رامین راد در گفتگو با فولادبان با اشاره به تاثیر بخشنامه های خلق الساعه در بازار فولاد، اظهار داشت: صادرات نباید به هر قیمتی بر روی بازار داخلی تاثیر بگذارد.

وی گفت: ما اعمال همه موارد مطرح شده را تایید نمی‌کنیم. به این دلیل، معتقد هستیم باید سه رکن مهم تعادل، توازن و عدالت نسبت به زنجیره فولاد در جریان باشد.

این فعال فولادی عنوان کرد: ما معتقدیم همانطور که با افزایش قیمت‌های جهانی، قیمت در بازار داخلی افزایش پیدا می‌کند و تاثیر مستقیم بر این بازار می‌گذارد، به همین‌شکل هنگامی که قیمت‌های جهانی کاهش پیدا می‌کند، این تأثیر با در بازار داخلی خود را نشان دهد.

رامین راد تصریح کرد: صنعت فولاد در کشور یا متاثر از بازارهای جهانی هست و یا نیست که از نظر ما نباید باشد، چرا که فولاد از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره تماما داخلی است.

وی تاکید کرد: ما معتقد هستیم که باید از رویکرد صادراتی حمایت کرد. در این راستا، صنعت فولاد بعد از پتروشیمی دومین صنعت ارزآور غیر نفتی کشور است.

راد اظهارداشت: ما بیشتر با مصرف‌کننده نهایی در ارتباط هستیم و در نهایت افزایش قیمت به نفع مصرف‌کننده نیست و حمایت از حفظ بازار صادراتی نباید تاثیر منفی بر روی بازار داخلی داشته باشد و قیمت داخلی افزایش پیدا کند، چرا که مصرف کننده نهایی در این میان ضرر می‌کند.

این کارشناس صنعت فولاد در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به بخشنامه عوارض صادراتی تجدید نظر داشته باشد، تاکید کرد: باید سیاست‌هایی اتخاذ کرد که کمترین اثرگذاری را بر قیمت و تامین در بازار داخلی فولاد داشته باشد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors