جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه نهم مرداد؛ دلار به کف ۴۹ هزار تومان رسید؟/ کاهش قیمت آهن و فولاد در مبادی فروش

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز دوشنبه از کاهش قیمت آهن و فولاد در مبادی فروش حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با نرخ ۴۹ هزار و ۵۰ تومان معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته کاهش نسبی داشته است. در همین حال، این روند کاهشی نرخ ارز امروز موجب کاهش قیمت آهن و فولاد در مبادی فروش شده است.

گزارش فولادبان از میدان فردوسی حاکی از آن است که نیروی انتظامی به کمک بانک مرکزی آمده و با اخلالگران ارزی از چهارراه استانبول تا میدان فردوسی برخورد می‌شود. بانک مرکزی نیز در راستای کنترل بازار طی روزهای گذشته با صرافی‌هاس غیر مجاز برخورد کرده و با نسبت به پلمب برخی از آنها اقدام کرده است.

این موضوع در دو روز گذشته با واکنش بازار ارز روبه‌رو شد اما سیاست بانک مرکزی آنطور که اعلام کرده، تثبیت نرخ است؛ سیاستی که مورد انتقاد برخی کارشناسان قرار گرفته، این در حالی است که از نظر برخی دیگر، در شرایط فعلی این سیاست به نفع اقتصاد است.

در عین حال، تاثیر این اقدام در بازار فولاد هنوز مشهود نیست؛ به این دلیل که مشکلات این بخش آنقدر زیاد شده که برای خروج از آن باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی اجرا شود. کمبود برق، افزایش نرخ خوراک فولادی‌ها، کمبود سرمایه در گردش، عوارض صادراتی باعث شده حضور در بازارهای جهانی سخت‌تر از گذشته شود.

البته شرایط تولید نه تنها برای ایران بلکه برای همه فولادسازان جهان سخت شده است. همچنین اگر جنگ روسیه و ا‌وکراین متوقف شود، پروژه‌های عمرانی بیشتری اجرا خواهد شد و قطعا تقاضای فولاد افزایش خواهد یافت.

 

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد کاهش قیمت 800 تا 1300 تومانی دو شرکت را داشتیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی تا این لحظه قیمت محصولات شرکت ها 92 تا 110 تومان کاهش مواجه شده است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شرکت ها قیمت محصولات خود را از 45 تا 50 هزار تومان کاهش داده‌اند.

در بازار پروفیل شاهد کاهش 400 تومانی قیمت یک شرکت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors