جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 27 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تجارت پررونق بازار سنگ آهن+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین حکایت دارد.

تجارت پررونق بازار سنگ آهن+دلایل اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین به دنبال رشد قیمت معاملات سوآپ و فیوچرز افزایش یافت. البته احتمال توقف روند صعودی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز در این افزایش قیمت بی تاثیر نبود.

معاملات فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن در بورس کالای دالیان با رشد نسبت به قیمت توافقی روز قبل 829 یوآن (116 دلار) به ازای هر تن انجام شدند.

همچنین معاملات ماه آگوست در بورس سنگاپور با افزایش 4.43 دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با قیمت توافقی قبل 109.92 دلار به ازای هر تن انجام شدند.

براساس آمار وزارت کار آمریکا، شاخص قیمت تولیدکننده در مقایسه با سال قبل، رشد 0.1 درصدی داشته است. همچنین شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه ژوئن افزایش 3 درصدی نسبت به ژوئن سال قبل ثبت کرد.

به گفته یک تاجر سنگاپوری، قیمت معاملات فیوچرز و سوآپ سنگ‌آهن رشد یافت، زیرا فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند داده‌های وزارت کار آمریکا، بانک فدرال رزرو را از افزایش نرخ بهره منصرف کند. وی افزود: قیمت سنگ آهن دریایی همچنین به دلیل افزایش نرخ یوآن رشد یافت.

در عین حال، تجارت بازار سنگ آهن دریایی پررونق بود به طوری که سه محموله 170 هزار تنی سنگ آهن فاین پیلبارا با تحویل اواخر ماه آگوست و اوایل ماه سپتامبر معامله شدند.

این در حالی است که بسیاری از فعالان بازار درباره تقاضای سنگ آهن در ادامه ماه ژوئیه بدبین بودند. فولادسازی در استان هه‌بی در این باره مطرح کرد: تولید میلگرد نسبت به هفته قبل، سقوط کرده است، زیرا کارخانه‌های چینی در حال حاضر سودی دریافت نمی‌کنند و برخی کارخانه‌ها فعالیت کوره‌های بلند خود را به تعویق انداخته‌اند و در پی کاهش مشهود تقاضای میلگرد، تعمیرات را آغاز کرده‌اند.

علاوه بر این، آمار صادراتی چین در طول سه سال اخیر با سرعت بسیار بالایی درحال سقوط بوده است و ارزش محموله‌های صادراتی این کشور در ماه ژوئن افت 12.4 درصدی را در مقایسه با ژوئن گذشته به ثبت رساند.

همچنین بازرگانی در شهر چجیانگ گفت: آمار نزولی صادرات چین نیز بر سیاست محرک دولت چین فشار وارد می‌کند که در ازای آن، قیمت معاملات فیوچرز سنگ آهن رشد خواهد یافت.

شاخص سنگ‌آهن در بازار دریایی چین به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو :  معادل 116.52 دلار به ازای هر تن، 4.75 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل 118.86 دلار به ازای هر تن، 4.61 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل 103.93 دلار به ازای هر تن، 4.67 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل 130.4 دلار به ازای هر تن، 4.6 دلار به ازای هر تن نسبت به قبل افزایش یافت.

قیمت‌های بندری

در همین حال، فاین پیلبارا در استان شاندونگ و شهرهای تانگ‌شان در بازه قیمتی 879 تا 905 یوآن به ازای هر wmt معامله شد. این محصول در روز قبل در بازه 870-895 یوآن به ازای هر wmt معامله می‌شد.

آخرین آمار قیمت این محصول، معادل بازه قیمتی 114 تا 117 دلار به ازای هر تن در بازار دریایی است.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله ترین قرارداد فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن با قیمت 849 یوآن به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی روز قبل، حاکی از افزایش 20 یوآنی قیمت به ازای هر تن است.تجارت پررونق بازار سنگ آهن+دلایل اتحادیه ها و انجمن های فولاد

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors