جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 08 مرداد 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه هشتم مرداد؛ رقابت تنگاتنگ فولادی‌ها در بازار جهانی/ ارتقای ایران در جایگاه فولادی جهان

تحلیل روزانه بازار آهن در روز یکشنبه هشتم مردادماه از رقابت تنگاتنگ فولادی‌ها در بازار جهانی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه هشتم مرداد؛ رقابت تنگاتنگ فولادی‌ها در بازار جهانی/ ارتقای ایران در جایگاه فولادی جهان اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران شرکت ملی فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با قیمت 48 هزار و 800 تومان معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته کاهش نسبی را نشان می‌دهد. این موضوع باعث نوسان قیمت در بازار فولاد شد و بازارهای دیگر را نیز راکد کرد.

در همین حال، انجمن جهانی فولاد اعلام کرده تویلد فولاد خام ایران امسال (از 11 خرداد تا 9 تیر) نسبت به سال گذشته افزایش 8/4 درصدی داشته است و اکنون توانسته هفتمین فولادساز جهان شود. هرچند جایگاه ایران در زمینه تولید فولاد ارتقا یافته اما باید توجه داشت افزایش تولید بدون در نظر گرفتن تقاضا کاهش قیمت و همچنین سرمایه گذاری را در این صنعت به دنبال دارد. اکنون نه تقاضای موثر در داخل است و نه تقاضای با دوام در بازار صادراتی. همین موضوع باعث خواهد شد افزایش عرضه بدون افزایش تقاضا اشباع بازار را به دنبال داشته باشد.

در بازار جهانی هم وضعیت کاملا مشخص است. شمش در منطقه CIS در هفته گذشته روند نزولی را طی کرد و قطعا این روند در این هفته نیز ادامه‌دار خواهد بود. به این دلیل که افزایش عرضه از سوی کشورهای چین، روسیه، ترکیه، ایران و هند در بازارهای جهانی بازار را مملو از کالا کرده و در این صورت قیمت‌ها روند نزولی را طی می‌کند و متقاضیان فولاد هم به سراغ محصولاتی می‌روند که ارزانتر باشد. چین که خود یکی از بزرگترین مصرف کنندگان فولاد است نیز اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و حتی مشوق‌های متعدد نتوانسته به تحریک تقاضای داخلی ختم شود.

همچنین روس‌ها و ترک‌ها اکنون در یک رقابت کامل قرار گرفته اند و از تحرکات زیر پوستی به یک رقابت علنی وارد شده اند. در حال حاضر روس‌ها به دنبال مشتری بیشتر برای تامین نیازهای ارزی خود هستند و ترک‌ها نیز همین اقدام را برای حفظ ارزش پولی ملی‌شان دنبال می‌کنند. طبیعتا ایران هم به دلیل تحریم‌های نفتی و نقل و انتقال پول اکنون به دنابل توسعه بازارهای غیر نفتی خود است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد افزایش قیمت 100 تا 200 تومانی دو شرکت را داشتیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی تا این لحظه قیمت محصولات شرکت ها 27 تا 156 تومان افزایش مواجه شده است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شرکت ها قیمت محصولات خود را از 45 تا 50 هزار تومان افزایش داده‌اند.

در بازار پروفیل شاهد کاهش 400 تومانی قیمت یک شرکت هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors