گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

افزایش قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افزایش قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین به دلیل تقاضای قوی تر در بازار داخلی چین برای محصولات فولادی افزایش یافت.

در این راستا، برخی منابع بازار گزارش دادند: در پی انتظارات بازار مبنی بر کاهش قیمت‌ها در بازار دریایی در هفته آینده، معاملات محدودی از معدن کاران سنگ آهن مطابق با علاقه واردات ضعیف تر انجام شد.

در عین حال، معاملات فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن در بورس کالای دالیان با رشد 1.9 درصدی نسبت به قیمت توافقی روز قبل 834 یوآن (115 دلار) به ازای هر تن انجام شدند.

همچنین معاملات ماه می در بورس سنگاپور با رشد 2.40 دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با قیمت توافقی قبل 112.35دلار به ازای هر تن انجام شدند.

به گفته یک تاجر مستقر در شانگهای، واردکنندگان دریایی در اتخاذ مواضع در مورد محموله ها برای بارگیری در ماه آگوست و اوایل سپتامبر محافظه کارتر بودند.

این تاجر افزود: اکثر فعالان بازار 120 دلار در هر تن را به عنوان سقف قیمت محموله های آهن 62 درصد در نظر گرفتند. برهمین اساس، افزایش اخیر قیمت سنگ آهن ممکن است پایدار نباشد.

علاوه بر این، یک تاجر مستقر در سنگاپور گفت: خریداران بازاری که انتظار اصلاح قیمت‌های دریایی را دارند، پس از افزایش شدید در دو هفته گذشته، تمایل کمتری برای مذاکره برای محموله ‌ها با قیمت‌های فعلی دارند.

شاخص سنگآهن در بازار دریایی چین به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو : معادل 116.75 دلار به ازای هر تن، 2.29 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل 118.85 دلار به ازای هر تن، 2.16 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل 116.69دلار به ازای هر تن، 1.25 دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل 130.30 دلار به ازای هر تن، 2.20 دلار به ازای هر تن نسبت به قبل افزایش یافت.

قیمت‌های بندری

در همین حال، فاین پیلبارا در استان شاندونگ و شهرهای تانگ‌شان و تیانجین در بازه قیمتی 883 تا 905 یوآن به ازای هر wmt معامله شد. این محصول در روز قبل در بازه 865 تا897 یوآن به ازای هر wmt معامله می‌شد.

آخرین آمار قیمت این محصول، معادل بازه قیمتی 113 تا 116 دلار به ازای هر تن در بازار دریایی است.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله ترین قرارداد فیوچرز ماه می برای سنگ آهن با قیمت 849.50 یوان به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی روز قبل، حاکی از رشد 15.50 یوآنی قیمت به ازای هر تن است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *