گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

رکود بازار خرید بیلت و میلگرد امارات+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رکود بازار خرید بیلت و میلگرد امارات حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، با توجه به اینکه خریداران در انتظار اعلام پیشنهادات قیمتی میلگرد در بازار داخلی بودند، بازار معاملات میلگرد و بیلت امارات متحده عربی در یک هفته اخیر راکد گزارش شد.

در این راستا، تولیدکنندگان میلگرد امارات متحده عربی به طور معمول قیمت ماهانه خود را در تاریخ بیستم هر ماه اعلام می‌کنند و پس از آن سفارشات 15 روز پس از آن را قبول می‌کنند.

شرکت اماراتی استیل آرکان میلگرد تولید ماه ژوئیه را از تاریخ 20 ژوئن (30 خرداد ماه 1402) با قیمت 2هزار و 450 درهم (666.9 دلار) به ازای هر تن cpt ابوظبی و 2 هزار و 458 درهم به ازای هر تن cpt دبی و شمال امارات  (معادل 2 هزار و 435 درهم تا 2 هزار و 443 درهم به ازای هر تنexw) در بازار عرضه می‌کرد.

این شرکت در قبل معاملاتی در بازه قیمتی 2 هزار و 365 درهم تا 2 هزار و 373 درهم به ازای هر تن exw انجام داد، این درحالی است که کارخانه‌های امارات متحده عربی، میلگرد را بین 2هزار و 180 تا 2هزار و 225 درهم به فروش رساندند.

قیمت خرده‌فروشی میلگرد فولادسازان 2 هزار و 280 تا 2هزار و 373 درهم و شرکت امارات استیل آرکان 2 هزار و 405 درهم به ازای هر تن cfr گزارش شد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw امارات متحده عربی در بازه 2 هزار و 180 درهم تا 2هزار و 373 درهم  محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از ثبات نسبت به هفته قبل است.

واردات میلگرد

در همین حال، قیمت جدیدی برای میلگرد صادراتی به امارات متحده شنیده نشد، زیرا خریداران در ابتدا منتظر پیشنهاد قیمتی میلگرد در بازار داخلی بودند. علاوه بر این، صادرکننده اصلی میلگرد در عمان نیز مشغول تعمیرات بود.

در نتیجه ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد، واردات، cfr جبل علی، امارات متحده عربی 608 دلار به ازای هر تن ماند.

واردات بیلت

همچنین در یک هفته اخیر پیشنهاد قیمتی جدید بیلت صادراتی به امارات متحده گزارش نشد و قیمت این محصول، cfr جبل علی، امارات متحده عربی در بازه 505 تا 510 دلار به ازای هر تن ثابت باقی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *