جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

یک کارشناس: احتمال اصلاح فروش دلارهای صادراتی فولاد با دلار نیمایی وجود دارد

یک کارشناس فولادی گفت: فروش دلارهای صادراتی فولاد با دلار نیمایی، بازار را از روند شفاف خارج کرده و مانع از سود تولیدکنندگان می‌شود.

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان با اشاره به فروش دلارهای صادراتی فولاد با دلار نیمایی، اظهارداشت: در یک دوره‌ای بانک مرکزی بخشنامه‌ای صادر کرد و به فولادسازان اجازه داد ارز خود را در صرافی‌ها با قیمت توافقی بفروشند که این کار باعث شد صادرات و بازگشت ارز به کشور در برهه‌ای از زمان افزایش یابد.

وی گفت: در واقع صادرکنندگان فولاد، ارز خود را با قیمت توافقی می‌فروختند و این ارز وارد چرخه اقتصادی کشور می‌شد. در این راستا، دلار 28 هزار و 500 تومانی انگیزه تولیدکنندگان را برای ورود به بازار صادراتی کاهش داد.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به وضعیت صادرات در شرایط فعلی بیان کرد: در بحث صادراتی نیز تولیدکننده به دلیل تحریم‌ها باید محصولات خود را 10 تا 15 درصد کمتر از قیمت جهانی صادر کند و از طرفی، حدود یک درصد از هزینه‌ها صرف چنج و وارد کردن ارز به داخل کشور می‌شود.

والی تصریح کرد: همچنین تولیدکنندگان باید محصول را زیر قیمت بازار به دولت بفروشد که عملاً این کار برای صنعت فولاد توجیه پذیر نیست، چرا که علاوه بر بازارهای صادراتی، منابع و منافع موجود را از دست می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه احتمال اصلاح در فروش دلارهای صادراتی وجود دارد، گفت: دولت باید فکری به حال این موضوع کند تا صادرات و ارزآوری این حوزه ادامه داشته باشد، بنابراین فروش دلارهای صادراتی فولاد با دلار نیمایی، بازار را از روند شفاف خارج کرده و مانع از سود تولیدکنندگان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors