گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت میلگرد در بازار داخلی چین نزولی شد+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دلیل تقاضای ضعیف کاهش یافت؛ اگرچه برخی از فعالان بازار انتظار داشتند کارخانه ‌ها نرخ تولید را در نیمه دوم سال کاهش دهند.

داخلی چین

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد شاخص قیمت بیلت فولادی داخلی شرق چین EX wh در بازه 3.660 تا 3.680 یوان (507 تا 509 دلار) به ازای هر تن بود. این شاخص در مقایسه با روز قبل با افت 10 یوانی مواجه بوده است.این محصول در این مدت با قیمت 3.670 تا 3.690 یوآن به ازای هر تن معامله می شد.

در همین حال، فعالان بازار انتظار داشتند که کارخانه های فولادی نرخ تولید را در نیمه دوم سال کاهش دهند و تولید فولاد خام را مانند سال 2022 که 1.02 میلیارد تن بود، حفظ کنند. این انتظار مبتنی بر این فرض است که دولت سیاست عدم افزایش تولید بیش از حد فولاد خام را در سال جاری مانند سال 2022 در نظر گرفته است.

با این حال، هیچ یک از فعالان بازار معتقد نبودند که تولید فولاد در شش ماه آینده کاهش یابد، بنابراین قیمت میلگرد از انتظارات فوق پشتیبانی نمی کند. در عوض، فروشندگان برای جذب خریداران، قیمت‌ها را کاهش دادند اما به دلیل نامساعد بودن هوا، تقاضای میلگرد ضعیف باقی ماند.

زمزمه در بازار

البته یک منبع تجاری در شانگهای گزارش داد: حجم فروش روزانه میلگرد در این هفته به تدریج کاهش یافت.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت داخلی EXW تانگشان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 3.570 یوان به ازای هر تن  بود. این شاخص در مقایسه با روز قبل 10 یوان افزایش یافته است.

معاملات بورس شانگهای

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد در بورس کالای شانگهای با افت 17 یوانی نسبت به قیمت توافقی روز قبل 3.751 یوان انجام شدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *