نگاه توسعه‌ای مهم از تغییر نام است/ وزارت صمت در تصمیم‌گیری‌ بخش خصوصی را فراموش نکند

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه تغییر نام معاونت‌های وزارت صمت نباید مانع از عملکرد خوب آن‌ها شود، گفت: دولت باید برای توسعه بهتر صنایع معدنی با فعالان این حوزه مشورت بگیرد تا عملکرد دولت و فعالان موجب توسعه و ترقی معادن کشور شود.

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان در رابطه با تغییر ساختار معاونت‌های وزارت صمت افزود: تغییر ساختار یا بهتر بگویم تغییر نام در معاونت‌های وزارت صمت اهمیت چندانی ندارد و زمانی این موضوع مهم می‌شود که مدیران و معاونان بخش‌های معدنی و یا هر شخصی که در دستگاه اجرایی قرار دارند، نگاه توسعه‌ای داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها از بخش خصوصی کمک بگیرند.

وی به عملکرد معاونت معدنی وزارت صمت اشاره کرد و تصریح کرد: آقای محتشمی‌پور در معاونت معادن دارای این رویکرد هستند و همیشه در تصمیم گیری‌های خود از بخش خصوصی مشورت می‎گیرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: پیش از این، شکایت می‌شد که آقای محتشمی‌پور فعال معدنی نیست و نمی‌تواند گزینه مناسبی برای معاونت معدنی وزارت صمت باشند، اما سؤال اینجاست تا به حال که معدنی‌ها در این معاونت فعالیت کردند، چه گام مثبتی برداشته‌اند؟ ما بیشترین آسیب را از دکتر سرقینی دیدیم که تحصیل کرده معدن بودند و جلوی توسعه معادن را گرفتند.

شکوری ادامه داد: مدیران موفقی مانند آقای مهدی کرباسیان در ایمیدرو حضور داشتند که فعال معدنی نبودند و رشته تحصیلی آنها در این بخش نبود اما با مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری‌های تخصصی توانست عملکرد خوبی داشته باشد. به نظر می‌رسد این موارد در مورد آقای محتشمی‌پور هم صدق کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: امیدواریم فعالان معدنی به جای تقابل با انتخاب وزیر، به آقای محتشمی‌پور کمک کنند تا بتواند با انتخاب مدیران خوب و با مشورت گرفتن از کارآفرینان و فعالان این حوزه و تشکل‌های صنفی تصمیم‌گیری‌های خوبی را در حوزه معدن بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *