در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ احتمال افزایش قیمت محصولات نهایی فولاد

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: افزایش بالای نرخ گاز کارخانجات، احتمالا افزایش قیمت محصولات نهایی فولاد را در پی خواهد داشت.

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: براساس شواهد موجود، قیمت‌های میلگرد ، تیرآهن و ورق به علت تعطیلات دو روزه پنجشنبه و جمعه ثابت و کاهشی بود. همچنین قیمت شمش القایی هر کیلو حدود 21 هزار و 500 تومان با احتساب ارزش افزوده در بازار قیمت‌گذاری شد. از طرفی، عرضه اعتباری 35 هزار تنی میلگرد آجدار فولاد خراسان در سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در بازار میلگرد است.

به گفته وی، افزایش بالای نرخ گاز کارخانجات، احتمالا افزایش قیمت محصولات نهایی فولاد را در پی خواهد داشت.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران تصریح کرد: در بازار قوطی و پروفیل کاهش قیمت طی یک هفته گذشته هر کیلوگرم حدود ۵۰۰ تومان به ثبت رسید. از سوی دیگر، قیمت قوطی و پروفیل تولید شده از ضخامت ورق ۲ میلی‌متر حدود 35 هزار تومان گزارش شده است.

چیت ساز در پایان خاطرنشان کرد: کاهش قیمت‌ها در بازار تیرآهن ذوبی هر شاخه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد. همچنین با توجه به کاهش نرخ دلار و افت قیمت فولاد در بازار جهانی و پیگیری‌های تعزیراتی در بازار ، به نظر می‌رسد بازار آهن در حال حاضر آمادگی هیچ گونه افزایش قیمتی را ندارد و در نتیجه ثبات در بازار آهن را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *