گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – شنبه 27 خرداد ماه؛

سبزپوشی بورس در آغاز معاملات هفته/ شاخص فلزات اساسی 5 هزار واحد ریخت

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 27 خرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه پس از ریزش سنگینی که در روز 22 خردادماه به خصوص در شاخص فلزات اساسی تجربه کرد، تا امروز توانست رنگ سبز معاملات را برای خود ثبت کند. در این راستا، امروز ارزش کل معاملات بازار 13 هزار و 113 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 7 هزار و 538 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. البته 57 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

از سوی دیگر، در پایان معاملات حدود 121 ميليارد تومان ورود سرمایه حقیقی به بازار اتفاق افتاد. همچنین گروه‌های بانک‌ها، خودرو و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله 566 میلیارد تومان، 508 میلیارد تومان و 377 میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات اولین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 702 واحد رشد داشت و به 2 میلیون و 182 هزار و 809 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 2 هزار و 293 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 743 هزار و 658 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 4 هزار و 644 واحدی، رقم یک میلیون و 548 هزار و 325 واحد را نشان داد.

نمادهای «وبملت»،«کچاد»،«بوعلی»،«تاپیکو»،«فملی»،«شپدیس»و«شپنا» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «پتایر»،«ثمسکن»،«زکوثر»،«شیران»و«سکرد» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «فنوال»،«بکام»،«وسینا»،«شسینا»و«خمحور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *