جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 25 خرداد 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تولید برق از طریق انرژی‌های پاک؛ راه‌حل رفع ناترازی برق کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور ناترازی برق داریم و برای حل این مشکل به دنبال احداث هرچه بیشتر شهرک‌های تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی هستیم.

تولید برق از طریق انرژی‌های پاک؛ راه‌حل رفع ناترازی برق کشور اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولادبان، علی رسولیان در مراسم کلنگ زنی نخستین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور در بافت، اظهارداشت: امیدواریم که این شهرک به عنوان نخستین شهرک در این حوزه به زودی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و فعالان اقتصادی از حضور و سرمایه گذاری در این شهرک تخصصی استقبال کنند.

وی اضافه کرد: راه حل شدن مشکلات در زمینه اشتغال، تولید است و ما باید زیرساخت‌های تولید را فراهم کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در کشور ناترازی برق داریم که موجب آزار و اذیت مردم و فعالان اقتصادی شده است. در تابستان قطعی برق برای صنایع داریم و در زمستان هم مشکلات ناشی از گاز باعث ایجاد ناترازی در برق می‌شود.

رسولیان افزود: از طرفی عمده تولید برق ما از طریق سوخت‌های فسیلی که باعث ایجاد آلودگی محیط زیستی می‌شود و بازدهی کمی نیز شاهد هستیم، لذا سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با دو هدف رفع ناترازی برق و عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی به این حوزه ورود پیدا کرد.

وی تصریح کرد: با همکاری وزارت نیرو و ساتبا توافق کردیم که در شهر‌های کوچک زیر ساخت‌هایی مثل پست برق برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تحقیقات انجام شده در زمینه انرژی پاک در کشور، گفت: در مطالعاتی که ما انجام دادیم در این منطقه هم تابش و هم درجه حرارت مناسبی وجود دارد و احداث این شهرک می‌تواند بروکراسی اداری در این زمینه را به شدت کاهش دهد.

رسولیان افزود: در ۹۲ شهرک صنعتی، اراضی مازاد به انرژی خورشیدی اختصاص داده شد و ۴ هزار ۲۰۰ هکتار زمین آماده سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: در رابر هم تا بهمن‌ماه شهرکی برای تولید برق از انرژی خورشیدی را به مرحله بهره‌برداری می‌رسانیم و زیر ساخت‌ها را در منطقه رابر فراهم می‌کنیم. البته در زمینه زیرساخت نیازمند کمک هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors