جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 خرداد 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک فعال بخش معدن عنوان کرد:

عقب ماندگی ایران از ۵۳۰ میلیارد دلار گردش مالی دنیا در صنعت زغال‌سنگ/ ایمیدرو در بخش تامین انرژی سیاست درستی ندارد

یک فعال بخش معدن گفت: تولید انرژی در سال ۲۰۵۰ باید به رشد ۳ برابری برسد و مصرف انرژی یک بحث کاملا جدی است و ایمیدرو باید در بحث انرژی جهت دهی و سیاست درستی داشته باشد.

عقب ماندگی ایران از ۵۳۰ میلیارد دلار گردش مالی دنیا در صنعت زغال‌سنگ/ ایمیدرو در بخش تامین انرژی سیاست درستی ندارد اخبار

به گزارش فولادبان، اردشیر سعد‌محمدی فعال بخش معدن به نکات حائز اهمیت تشخیص بر اساس کیفیت زغال اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع به ۴ دسته اصلی تقسیم می‌شود و تغییرات کیفی به مانند کربن بر قیمت آن تاثیر گذار است .

وی افزود: در کشور ماه ۲۶.۵ درصد قیمت شمش فولادخوزستان قیمت زغال‌سنگ است و بحث صحیح بودن یا نبودن این قیمت گذاری را باید بررسی کرد لزوما باید در راستای گسترش موضوعات فنی حرکت کنیم تا بتوانیم توسعه در بخش صنعت زغال را افزایش دهیم.

این فعال بخش معدن در اداکه با تاکید بر اینکه اگر خود را با شرایط دنیا تطبیق ندهیم از خیلی از موارد عقب خواهیم ماند، تشریح کرد: برای تامین ۲۸ درصد انرژی دنیا از انرژی تجدید‌پذیر استفاده می شود و این روند رو به رشد است و ما به فکر ایجاد نیروگاه هستیم .

سعد‌محمدی بیان کرد: انرژی های تجدیدپذیر هم خود تقسیم بندی می‌شوند به مانند ماشین‌های برقی و این روند نیز رو به رشد است و از لیتیوم عبور کرده و از هیدروژن استفاده می شود.

به گفته وی: تولید انرژی در سال ۲۰۵۰ باید به رشد ۳ برابری برسد و مصرف انرژی یک بحث کاملا جدی است و ایمیدرو باید در بحث انرژی جهت دهی و سیاست درستی داشته باشد تا بتواند با سرمایه‌گذاری در آینده این بخش رشد مناسبی پیدا کند. در حال حاضر ۳۹ درصد انرژی از نفت می باشد و در سال ۲۰۵۰ تامین انرژی از طریق الکتریکی به ۹۱ درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به دو سناریو تامین انرژی، در حال حاضر ۳۴ گیگاتن co2 در دنیا تولید می شود و صنعت حدود ۹ گیگاتن تولید می‌کند. تا سال ۲۰۵۰ میزان تولید دی اکسید کربن باید به صفر برسد ولی مدل رفتاری در سناریو تامین انرژی متفاوت است. از منظر زغال میزان تولید زغال‌سنگ کاهش پیدا خواهد کرد ولی در سناریو دیگر در سال ۲۰۵۰ به صفر می رسد‌.

سعد‌محمدی با تاکید بر اینکه حدود ۵۳۰ میلیارد دلار گردش مالی در صنعت زغال سنگ است و این بخش مهمی در اقتصاد جهانی مهم است، گفت: عقب افتادگی صنعت زغال‌سنگ در کشور به دلیل بی توجهی سیاست‌گذاران این بخش است چرا که قیمت گذاری مناسب انجام و توجه درستی نمی‌شود و حتی در بخش آموزش نیز بحث های حرفه ای صورت نمی گیرد .

وی در پایان مطرح کرد: گردش مالی فولاد حدود هزار تریلیارد دلار است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors