در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بورس تهران از نگاه یک کارشناس/ شاخص کل هفته آینده ریزیشی است؟

کارشناس بازار سرمایه معتقد است: تا زمانی که نرخ دلار در حوالی 50 هزار تومان قرار گرفته باشد، نمی‌توان انتظار رشد زیادی از بازار داشت.

عرفان فکری در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: همان‌گونه که انتظار می‌رفت، در هفته جاری بازار نسبتاً متعادلی را پیش رو داشتیم. البته ارزش معاملات در هفته جاری بین 8 تا 9 هزار میلیارد تومان بود که افت 50 درصدی را به ثبت رساند و می‌توان گفت بورس تهران از لحاظ معاملات و ارزش معاملاتی در بازده خوبی قرار نگرفت. از سوی دیگر، اکثر نقدینگی بازار میان تک سهم‌ها دست به دست شد.

وی گفت: اخبار مثبت در خصوص بازگشایی سفارت ایران در عربستان، سفرهای رئیس بانک مرکری و رفت و آمدهایی از کشور عمان، باعث روند نسبتاً خوب بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: تا زمانی که نرخ دلار در حوالی 50 هزار تومان قرار گرفته باشد، نمی‌توان انتظار رشد زیادی از بازار داشت.

فکری با اشاره به اینکه دلار تأثیر بسزایی در بازار دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین محرک تاثیرگذار در بورس تهران، دلار است که بسیاری از تحلیلگران برای سال جاری آن را 48 هزار تومان در نظر می‌گیرند. البته این عدد، محدوده معقولی محسوب می‌شود، چرا که با گذشت 3 ماه از سال، در حال حاضر ارزش واقعی دلار 38 هزار و 500 تومان است.

به گفته وی، با دلار 50 هزار تومانی، بازار سرمایه آنچنان ارزان نیست که بتواند خریدار زیادی جذب کند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در هفته‌های اخیر تک سهم‌ها رشد بیشتری داشتند و نمی‌توان گفت بازار مثبت بود. بر همین اساس، سطح قیمت سهام باید در روند بهتری قرار بگیرد تا خریدار جذب بازار سرمایه شود. بورس تهران با وجود نوسانات، تا پایان سال شرایط خوبی خواهد داشت، همچنین از هفته آتی تا یک ماه آینده بازار می‌تواند در وضعیت جذاب شدن قیمت‌ها قرار بگیرد.

فکری در پایان اظهارداشت: با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌ها به ویژه گروه‌های بانکی گزارش خوبی را منتشر کردند اما باز هم بازار واکنش مثبتی نشان نداد، بنابراین پیش‌بینی می‌شود شاخص کل وارد کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی شود تا بتواند خریدار بیشتری جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *