گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت میلگرد در بازار داخلی برزیل صعودی شد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد جزئی قیمت میلگرد در بازار داخلی برزیل حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در حالی قیمت میلگرد در بازار داخلی برزیل رشد جزئی یافت که میزان افزایش قیمت، کمتر از حد انتظار کارخانه‌ها بود.

به گفته فعالان بازار، ضعف بازار مقاطع بلند فولادی و قراضه در خارج از کشور، زمینه را برای بهبود بازار داخلی بازار میلگرد فراهم آورد. با توجه به تعداد بالای پروژه‌های ساخت‌وساز، تقاضا در بازار داخلی نسبتا ثابت بود. البته در بازار هراس کاهش تقاضا نیز وجود داشت.

در همین حال، یک توزیع‌کننده در بازار بیان کرد: همه می‌دانند که فعالیت ساخت‌وساز به نرخ بهره وابسته است. فقط ما نمی‌دانیم تقاضای بخش ساخت‌وساز چه زمانی افزایش خواهد یافت. در سال جاری عملیات‌های بازسازی و ساختمان‌سازی مستقل کاهش یافت.

ارزیابی ماهانه فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، تحویل برزیل بین 4 هزار و 250 رئال تا 4 هزار و 450 رتال _ واحد پول برزیل _ (859 تا 899 دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که بازه قیمتی حاکی از رشد 0.93 درصدی نسبت به ماه قبل است، زمانی که رشد 4.48 درصدی قیمت محصول را نظاره کردیم.

همچنین پیشنهادات قیمتی کارخانه‌های بزرگ نسبت به ماه آوریل در بازه 4 هزار و ا450 رئال تا 4 هزار و 580 رئال به ازای هر تن ثابت باقی ماندند. در همین حال، فولادسازان کوچک بر محصولات خود تخفیف اعمال کردند و پیشنهادات قیمتی 4هزار و 400 و حتی کمتر ارائه دادند.

در همین راستا، بازار واردات محصول نیز با وجود کاهش قیمت‌های ترکیه رونقی نداشت. براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت میلکرد فولادی، صادرات، فوب بندر اصلی ترکیه در بازه 600 تا 620 دلار به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی در مقایسه با هفته قبل و ماه گذشته، کاهش 40 تا 50 و 70 تا 80 دلاری را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *