Please use a valid API Key تحلیل روزانه بازار آهن ‌چهارشنبه 20 اردیبهشت؛نقش مهم فولاد در کاهش نرخ ارز/ فولادی‌ها بیش از دو میلیارد یورو تحویل مرکز مبدله طلا و ارز دادند - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن ‌چهارشنبه 20 اردیبهشت؛نقش مهم فولاد در کاهش نرخ ارز/ فولادی‌ها بیش از دو میلیارد یورو تحویل مرکز مبدله طلا و ارز دادند

تحلیل بازار داخلی فولاد از نوسان قیمت دلار در بازه 51 تا 52 هزار تومان حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان،دلار امروز با نرخ 52 هزار تومان کار خود را آغاز کرد و اکنون در محدوده 51 هزار تومان قرار دارد و اکنون با نرخ 51 هزار و 400 تومان معامله می‌شود. این موضوع بر بازار فولاد نیز تاثیر داشت و قیمت اغلب مقاطع فولادی را کاهش داد.
بانک مرکزی اخیرا اعلام کرده به دنبال راهکاری برای مدیریت تقاضا هستند. به این صورت که از ابتدای راه اندازی مرکز مبادله طلا و ارز سعی داشتند همه تقاضا را به این سمت هدایت کنند تا تقاضا در بازار آزاد کاهش یابد. شواهد نشان می‌دهد تا حد زیادی هم موفق بوده‌اند و از زمان راه اندازی مرکز مبادله طلا و ارز که دلار در بازا رآزاد 62 هزار تومان بود به 52 هزار تومان کاهش یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها در کاهش نرخ ارز تاثیر داشتند و بر اساس آمارهای موجود طی 70 روز گذشته بیش از دو میلیارد یورو توسط فولادی‌ها وارد مرکز مبادله طلا و ارز شده است. این موضوعات باعث شده تا بازار ارز کمی آرام شود که پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها نقش مهمی داشتند.
البته ایران به دنبال بازارهای جدید صادراتی خود در بخش فولاد است و برخلاف روسیه از دامپینگ قیمتی استفاده نمی‌کند اما افزایش عرضه باعث کاهش قیمت و یا ثبات در بازار شده است. هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 480 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران نیز بدون تغییر، با نرخ میانگین 485 دلار مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ 438 دلار به ازای هر تن مبادله شد در حالی که اسلب صادراتی این منطقه ، به قیمت 560 دلار در هر تن به فروش رسید. این در حالی است که افزایش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دنبال رشد تقاضا اتفاق افتاده است. قیمت میلگرد بازار داخلی چین به دنبال رشد تقاضا، افزایش یافت. البته فعالان بازار درباره قیمت‌ها و میزان تقاضا در طول روزهای آتی نظرات متفاوتی داشتند. قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، EXW شرق چین در روز دوشنبه، بین 3هزار و 630 تا 3هزار و 650 یوآن (525-528 دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که در مقایسه با روز جمعه، رشد 90-110 یوآنی را نشان می‌دهد. این محصول در روز جمعه در بازه 3هزار و 520 تا 3هزار و 560 یوآن به ازای هر تنن معامله می‌شد. به گفته فعالان بازار، رشد تقاضا در روز جمعه به فروشندگان میلگرد این اجازه را داد که قیمت‌ها را افزایش دهند. میزان تقاضای میلگرد در پایان هفته مطلوب بود که همین مسئله از رشد قیمت‌ها حمایت کرد. فعالان اقتصادی در چین می‌گویند فعالیت ساختمان‌سازی افزایش نیافت، بنابراین پیمان‌کاران تصمیم گرفتند تا حجم محدودی میلگرد خریداری کنند و منتظر روند قیمت‌ها بمانند.

از بازار چه خبر؟
امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثبات بود و فقط در دو شرکت از ۵۰۰ تا 700 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.
در بازار محصولات نبشی و ناودانی، قیمت محصولات همه شرکت‌ها بدون تغییر اعلام شد.
در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات ثابت باقی ماند، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای نوسان قیمت مشاهده می‌شود.
در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمتی محصولات اکثر شرکت‌ها هستیم و فقط در دو شرکت از 100 تا 800 تومان کاهش قیمت مشاهده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors