جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار سرمایه داخل 07 مه 2023 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه 17 اردیبهشت ماه؛ 

سقوط آزاد بازار سرمایه/ شاخص فلزات 83 هزار واحد ریزش کرد 

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 17 اردیبهشت 1402 گزارش می‌دهد.

سقوط آزاد بازار سرمایه/ شاخص فلزات 83 هزار واحد ریزش کرد  اخبار بازار سرمایه داخل

به گزارش خبرنگار فولادبان، بورس تهران امروز با فشار فروش سنگین همراه با افزایش شدید ارزش معاملات در نیمه اول معاملات رو‌به‌رو شد‌ و این فشار فروش، تا انتهای بازار ادامه دار بود و اغلب سهام بازار در صف فروش قفل شده بودند.

همچنین حقیقی‌ها خروج پول سنگینی از بازار سهام ثبت کردند و در انتهای معاملات 3 هزار و 880 میلیارد تومان نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار سهام خارج شد که این اولین خروج پول بالای حقیقی‌ها در روند صعودی اخیر بازار سهام است. ناگفته نماند امروز 70 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

علاوه بر این، گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و فرآورده نفتی به ترتیب با ارزش معامله 3 هزار و 499 میلیارد تومان، یک هزار و 439 میلیارد تومان و یک هزار و 408 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 95 هزار و 40 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 440 هزار و 194 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 30 هزار و63 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 840 هزار و 345 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 82 هزار و 844 واحدی، رقم یک میلیون و 774 هزار و 330 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فملی»،«فارس»،«کچاد»،«کگل»،«شستا»و«وبملت» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند، ضمن اینکه نمادهای «غسالم»،«وتوشه»،«واتی»،«فنوال»و«تاصیکو» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «دکوثر»،«سخوز»،«شپاکسا»،«دتماد»و«چدن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors